صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۷۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

مدیر مرکز شبانه روزی حفظ یک‌ساله قرآن آل یاسین شیراز از تربیت ۲۵۰ حافظ 3 جزء قرآن در سال گذشته در این مرکز خبر داد و گفت: 30 نفر این تعداد حافظان قرآن که از تابستان سال گذشته در قالب طرح ملی رحله جذب مرکز شده بودند، هم‌اکنون موفق به حفظ 20 جزء قرآن کریم شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر همتی، مدیر مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن آل‌یاسین شیراز وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه این مرکز دارای سابقه 8 ساله در شیراز است و تحت نظر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) فعالیت می‌کند، گفت: بعد از دو سال تعطیلی در زمان شیوع بیماری کرونا این مرکز فعالیت خودش را با ۲۵۰ نفر دانش‌آموز در طرح تابستانه رحله آغاز کرد که این قرآن‌آموزان یک تا سه جزء از قرآن کریم را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه این افراد از اکثر استان‌های کشور در طرح رحله شرکت کردند، اظهار کرد: دوره مذکور به صورت شبانه‌روزی برگزار شد که از این تعداد، ۳۰ نفر به عنوان قرآن‌آموز طرح یک ساله انتخاب شدند و اکنون بعد از گذشت ۹ ماه، ۲۰ جز قرآن کریم را به ذهن و روح خود سپردند.

همتی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: این مؤسسه هم‌اکنون ۱۸۰ شعبه روزانه و شبانه حفظ قرآن کریم در ۳۱ استان کشور دارد که بیش از ۲۰۰ نفر از کشور‌های دنیا نظیر آمریکا، عراق، افغانستان، مالزی، هندوستان و... در طرح‌های حفظ قرآن کریم این مؤسسه شرکت کرده و حافظ قرآن شدند.

مدیر مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن آل یاسین شیراز با بیان اینکه دو طرح تابستانه بین‌المللی در کشور عراق به همت مؤسسه بیت‌الاحزان برگزار شده است، افزود: چاپ کتاب حفظ قرآن کریم توسط مؤسسه برای مخاطبین نونهال و نوجوان از فعالیت‌های دیگر مؤسسه است و طرح آیات زندگی هم از دو سال پیش آغاز شده است.

وی ادامه داد: در طرح آیات زندگی ۴۰۰ آیه موضوعی کوتاه و کاربردی را گردآوری کردیم و به صورت بنر ها و پوستر آیه گرافی صوتی و تصویری همراه با درسنامه تفسیر تهیه شده تا در مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار بگیرد.

همتی همچنین از ثبت‌نام طرح‌های مؤسسه بیت‌الاحزان نظیر حفظ روزانه و شبانه قرآن کریم، طرح رحله و... تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: در شیراز مرکز آل یاسین در بلوار تخت جمشید شرقی فعالیت قرآنی را در سومین حرم اهل بیت(ع) اجرا می‌کند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به تارنمای https://beytolahzan.ir/ در طرح‌ها ثبت نام کنند.

مدیر مرکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن آل یاسین شیراز در تشریح «طرح حفظ همراه با تحصیل» نیز گفت: طبق تفاهم‌نامه همکاری موسسه بیت‌الاحزان با آموزش و پرورش، ۱۶ مدرسه قرآنی راه‌اندازی شده است که قرآن‌آموزان ورودی مقطع هفتم را پذیرش کرده و طی سه سال موفق به حفظ کامل قرآن کریم خواهند شد بدین صورت که در مدرسه ثبت‌نام می‌کنند و ضمن پذیرش در موسسه روزانه ۳ ساعت درس مدرسه و ۳ ساعت حفظ قرآن کریم را می‌گذرانند.

وی در پایان یادآور شد: قرآن‌آموزان طرح حفظ همراه با تحصیل از امتیاز جذب در دانشگاه فرهنگیان و استخدام در وزارت آموزش و پرورش برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام