صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۸۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

دبیرعلمی همایش بین‌المللی «هویت ایرانیان» از وصل ۲۵۸ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: از این به بعد تلاش می‌کنیم با حمایت از پایان‌‌نامه‌های مرتبط با این موضوع و تداوم نشست‌های تخصصی، موضوع هویت ایرانیان را به یک جریان پژوهشی کاربردی تبدیل کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، همایش بین‌المللی «هویت ایرانیان» امروز، 12 اردیبهشت ماه در تالار حکمت واقع در پردیس دانشگاه شیراز در حال برگزاری است.

شکرالله خاکرند، رئیس مرکز پژوهشی هویت ایرانیان در  این همایش، گفت: همایش بین‌المللی «هویت ایرانیان» محصول زحمات اساتید دانشگاهی برای یافتن پاسخ  عالمانه به پرسش‌های ناهنجاری اجتماعی بوده و بخشی از پروژه هویت ایرانیان است تا اقدامات موثری در مسیر شناخت ابعاد مسئله هویت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 40 نشست علمی طی سالیان گذشته در این رابطه برگزار شده است، افزود: اولین گام هویت بخشی توجه به هویت است تا به یک جریان پژوهشی تبدیل شود لذا رویکرد پروژه با شناسایی مؤلفه‌های هویت ایرانیان در راستای این همایش آغاز و در ادامه راهکارهای مصون نگه داشتن جامعه از آفت‌های درونی و بیرونی احصا و بررسی شد.

رئیس مرکز پژوهشی «هویت ایرانیان» با بیان اینکه 258 مقاله در این رابطه به دبیرخانه همایش وصول شده است، اضافه کرد: از این تعداد، 150 مقاله پذیرش و 110 مورد جهت چاپ انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه 41 مقاله در پنل های 10 گانه همایش ارائه و توسط اساتید سطح بین‌المللی مورد بحث قرار می‌گیرد، افزود: این همایش آغازی بر تدبیر هویت ایرانیان است و از  این پس با حمایت از پایان‌نامه‌ها، تداوم نشست‌ها به صورت منظم به عنوان یک جریان پژوهشی کاربردی در مسئله‌شناسی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

در این مراسم همچنین از مجموعه مقالات نخستین همایش بین‌المللی «هویت ایرانیان» با حضور آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و سایر مسئولان استانی و کشوری رونمایی شد. 

انتهای پیام