صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۸۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم، نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش است، گفت: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در قالب برگزاری دوره‌های توانمندسازی باید یک برنامه اولویت‌دار شود.

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت مقام معلم که امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ در دانشگاه فرهنگیان حضرت رسول اکرم(ص) اهواز برگزار شد، گفت: دانشگاه فرهنگیان نقشی کلیدی در تحقق اهداف و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت دارد و همراهی این نهاد با آموزش و پرورش می‌تواند تحقق اهداف و مفاد سند تحول بنیادین را تسهیل کند.

وی گفت: معلم به عنوان طلایه‌دار عرصه پیشرفت جامعه مهم‌ترین نقش را در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش ایفا می‌کند و از سوی دیگر بهترین محل تربیت این معلمان، دانشگاه تحولی فرهنگیان است.

لطیفی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان دارای ظرفیت بالایی در حوزه تخصصی و علمی مربوط به تألیف کتب درسی و محتوای اثربخش آموزشی است و این یکی از وجوه مشترک همکاری بین آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش امروز همچنین در جمع شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان حوزه تعلیم و تربیت، معلم و نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش معلم است و بر این اساس اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان به یک اولویت فراگیر مبدل شده است.

وی با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه ویژه به آموزش‌های مهارت‌محور، عنوان کرد: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در قالب برگزاری دوره‌های توانمندسازی باید یک برنامه اولویت‌دار شود و بر این اساس با اجرای برنامه‌های توانمندسازی، آموزش و پرورش برای ارتقای شاخص کیفی نیروی انسانی گام مهمی بر خواهد داشت.

لطیفی گفت: یکی از مراحل اصلی در جذب نیروی انسانی برای آموزش و پرورش، گزینش است و بر این اساس باید با دقت فراوان و با توجه به شیوه‌نامه‌های دقیق مصوب، بهترین افراد برای شغل شریف معلمی انتخاب شوند.

انتهای پیام