صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان به شدت مورد اعتراض بیشتر فرهنگیان بوده و هست.

به گزارش ایکنا از فارس، سیده‌مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، 17 اردیبهشت‌ماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های پیش‌روی معلمان کم نیستند، گفت: معلمان ما برای برون‌رفت از چالش‌های پیش‌روی وزارت آموزش و پرورش و مدارس و کلاس‌های درس باید بسیاری از خطرات و کاستی‌ها را تحمل کرده و با دار و ندار نظام آموزشی ناکارامد موجود سر کنند و خدا می‌داند با چنین وضعیت پیش آمده برای تشکیلات تعلیم و تربیت به خصوص بعد از بحران کرونا چه بر سر ما و فرزندان ما در آینده خواهد آمد.

وی تصریح کرد: معلمی که باید به عوامل درونی و محیطی توجه کافی داشته باشد و تمام چالش‌های پیش‌رو را مدیریت کند کمتر به خود و سلامت و رفاه خانواده خود می‌اندیشد و این دور از انصاف است. امروزه آموزش و پرورش درگیر مسائل ناخواسته و فراوانی ست که عدم تأمین نیازهای اساسی دانش‌آموزان و مشکلات معیشتی معلمان و عدم پیش‌بینی تحقق اهداف سند تحول بنیادین و نداشتن نقشه راه و اطلس پیشرفت و توسعه نظام آموزشی از جمله این مشکلات است.

حسینی با اشاره به کمبود فضای آموزشی گفت: کمبود فضای مجازی و تعداد بالای دانش‌آموزان در کلاس درس در کلان‌شهرها روند تربیتی را با مشکل مواجه کرده است، کمبود امکانات کلاس، کمبود امکانات ورزشی، هوشمند نبودن کلاس‌ها، بی‌روح و شاداب نبودن مدرسه، حجم زیاد مطالب درسی و وقت کم، مشکلات موجود در ارزشیابی کیفی - توصیفی، نداشتن آزمایشگاه و کتابخانه، کمبود معلم، مشکلات معلمان بازنشسته، مطالبات مالی معلمان در سا‌ل‌های گذشته، معلمان مناطق محروم، معلمان بی‌سرپناه و ...رتبه‌بندی معلمان که به شدت مورد اعتراض بیشتر فرهنگیان بوده و هست و اعتبارات ناچیز عمرانی در این نهاد از جمله امور قابل اشاره در هفته معلم است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان نهاد حاکمیتی باید به خوبی و به درستی دیده شود و نسبت به رفع نقایص موجود در این وزارتخانه باید حساسیت زیادی داشت،  افزود: مقام معظم رهبری بارها در بیانات ارزشمندشان در مورد معلمان نکات دقیق و ریزی را داشته‌اند که اگر به آن رهنمودها عمل می‌شد، امروز شاهد وجود این همه بی‌مهری و بی‌عدالتی در جامعه خدوم و زحمتکش معلمانمان نبودیم. معظم‌له فرموده‌اند سعادت و شقاوت جامعه به دست معلمان ماست یا فرموده‌اند نیازهای جامعه معلمی باید احصا و در رفع آن‌ها کوشید.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز از مدیران آموزش و پرورش خواست تا با نگاه جامع به وضعیت معلمان شهر شیراز نسبت به آگاه‌سازی فرهنگیان با خدمات مدیریت شهری از جمله شهرداری و شورا که می‌تواند و باید به این قشر شریف ارائه خدمات دهد آشنا کنند و فرهنگیان را به مطالبات به حق و معوقشان برساند و مانع از اجحاف در حق عزیزان منتقد و همسو با نظام و انقلاب شود.

حسینی با تأکید بر اینکه ادارات کل آموزش و پرورش و نواحی هم باید در هنگام مواجه با چالش‌ها و مشکلات معلمان هر چه سریع‌تر چالش‌ها را شناسایی و عوامل مزاحمی اگر در این مسیر وجود دارد تا حد ممکن آن‌ها را حل و فصل و برطرف کنند، افزود: بسیاری از مدارس ما سیستم هوشمند تدریس یا کتابخانه دانش‌آموزی ندارد و ما با کمترین امکانات توقع انجام کارهای بزرگ را از فرزندانمان  داریم و در این میان شهرداری مثل بسیاری از کشورهای دنیا باید به کمک آموزش و پرورش بیاید.

وی از رئیس جمهور و هیئت دولت و دلسوزان نظام اسلامی خواست نسبت به ترمیم بخش‌های مهم آموزش و پرورش کشور اقدامات عاجل انجام دهند و سپس ادامه داد: از مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم می‌خواهیم نسبت به برقراری ارتباط سازنده و تعامل بیشتر و مثبت با شهرداری و شورای شهر اقدام و در کارگروه‌ها، کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلف شورا و شهرداری نسبت به پیگیری مطالبات این نهاد حرکت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در مدارس محلات پایین شهر شیراز شاهد مدارس فرسوده و کلنگی با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستیم و باید در یک طرح ضربتی به تجهیز و تعمیر و بازسازی مدارس محروم و کم برخوردار شهرمان ومشکلات و از این دست مسائل آموزش و پرورش شهر شیراز خاتمه دهیم.

انتهای پیام