صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۰۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

امام جمعه کرج گفت: جبهه مقاومت اسلامی با صلابت در میدان ایستاده و ایران با تمام قوا پشتیبانی‌های لازم را از او خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ اردیبهشت کرج با اشاره به فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق(ع)، امام تبیین و مقاومت بود و در مسیر مبارزه با طاغوت از روش مقاومت استفاده کرد تا بتواند شیعه را حفظ کند و از شیعیان دفاع کند.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر استکبار و تبیین حقایق دینی و حفظ ارزش‌های اسلامی به علمای دین رسیده و به مردم منتقل شده بیان کرد: در ۲۰۰ سال اخیر ما شاهد موارد زیادی از بصیرت و تبیین و مقاومت علمای دینی در برابر دسیسه‌های دشمنان بودیم که از جمله آن‌ها لغو قرارداد کاپیتولاسیون در ۲۳ اردیبهشت سال ۵۷ بود که حرکتی استعماری بود که لغو شد.

این مسئول به لغو قرارداد تنباکو که با فتوای میرزای شیرازی اتفاق افتاد اشاره کرد و افزود: میرزای شیرازی به عنوان عالمی وارسته بصیر و هوشمند در زمان خاص به میدان آمد و با حمایت مردم و فتوایی که داد این قرداد لغو شد.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه اگر مردم تدین لازم را نداشتند نمی‌توانستند در مقابل حملات سهنگین دشمنان مقاومت کنند، افزود: ریشه این مقاومت در روحانیت بود که پرورش یافته مکتب اهل بیت و روش امام جعفر صادق (ع) بوده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه خط مقاومت این روزها در منطقه است و موافقت اتحادیه عرب به بازگشت سوریه به اتحاد عرب فریاد بلند شکست اروپا در منطقه است، اظهار کرد: جبهه مقاومت اسلامی با صلابت در میدان ایستاده و ایران با تمام قوا پشتیبانی‌های لازم را از او خواهد داشت و امروز بهترین فرصت است که حزب الله لبنان، حشدالشعبی و انصارالله یمن با اتحاد و همکاری هم با موشک و پهپاد روز و شب رژیم صهیونیستی را سیاه و نابودی آن را جلو بیندازند.

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به روز پاسداشت زبان فارسی گفت: اگر در اشعار فردوسی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که عفت و حجاب منش ایرانی بوده است که بعدها با اسلام تلفیق شده و بخش‌های مختلف شاهنامه به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جمعیت و زادآوری اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام کاهش نرخ زادآوری و جمعیت را در جامعه اسلامی تبلیغ می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: دشمنان برای مبارزه با عظمت ایران اسلامی و سلطه بر منابع با افزایش جمعیت مقابله می‌کنند که افراد کم‌اطلاع در این مسیر با آنها همکاری دارند غافل از اینکه یکی از فرصت‌های امیدآفرین کشور منابع انسانی است.

حسینی‌همدانی افزود: دشمنان براساس نقشه استعماری طی سال‌ها چه ظلم‌هایی به جامعه اسلامی کردند؛ با تبلیغات هدفمند و حساب شده مقدمات ازدواج را پر هزینه کردند و سن ازدواج را بالا بردند یا بعد از ازدواج مقدمات برای منصرف‌شدن از فرزندآوری را فراهم کردند.

امام جمعه کرج در پایان با بیان اینکه هزینه‌های فراوان، حس فرزندآوری را از زوجین می‌گیرد و یا ترغیب به سقط جنین می‌کندکه علمای شیعه و سنی با نگاه قرآنی و دینی نسبت به تهدید نسل هشدار داده‌اند، گفت: در قرآن مجید درخصوص امر ازدواج دستورات شرعی صادر شده است و انسان‌ها به امر مقدس ازدواج تشویق و ترغیب شده‌اند.

انتهای پیام