صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۳۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه کنترل اجاره بهای مسکن از اولویت‌های این استان است، از تشکیل قرارگاه جهادی ویژه نظارت بر نرخ اجاره بها خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، مرتضی شریفی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز، 3 خردادماه گفت: در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه و مهار تورم، کنترل اجاره بها از اولویت‌های استان فارس است.

وی با بیان اینکه مسکن تنها کالایی است که هم مصرفی است و هم کالای سرمایه‌ای است، افزود: خانوارها مسکن را هم برای سکونت و هم به عنوان سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند.

شریفی با تصریح اینکه در راستای کنترل بازار مسکن در استان فارس، در جلسات مختلف شورای مسکن استان و اقدام مشترک و تنظیم بازار بر اهمیت نظارت بر نرخ اجاره بها تأکید شده است، گفت: حداکثر میزان افزایش اجاره بها در شیراز 25  درصد نسبت به سال قبل و در سایر شهرستان‌ها 20 درصد نسبت به سال قبل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: با تشکیل قرارگاه جهادی ویژه نظارت بر نرخ اجاره بها ضمن تأکید به اجرای مصوبه کارگروه‌های اقدام مشترک، تنظیم بازار و شورای مسکن مبنی بر سقف اجاره بها، با همکاری پلیس فتا و پلیس اماکن فراجا با سایت‌های و بنگاه‌های املاک غیر مجاز برخورد صورت خواهد گرفت.

شریفی تصریح کرد: با مکاتبه صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی استان تأکید شده است که از پذیرش قولنامه‌های اجاره فاقد کد رهگیری و صادر شده توسط مراکز غیرمجاز خودداری شود.

یادآور می‌شود، اتحادیه املاک با پویش مهربانی در راستای فرهنگ‌سازی و ایجاد حس نوع دوستی به ایجاد رابطه نزدیک بین مالکین و مستاجرین اقدام کرده است تا ضمن نظارت بر عملکرد اعضا اتحادیه از افزایش قیمت اجاره بهای مسکن توسط املاک جلوگیری شود.

انتهای پیام