صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۳۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

«تجمع علمای مسلمان لبنان» بازداشت شیخ محمد صنقور، امام جماعت مسجد امام صادق (علیه السلام) در شهرک الدراز را محکوم کرد و آزادی فوری وی را خواستار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «حوزه»، «تجمع علمای مسلمان لبنان» بازداشت شیخ محمد صنقور امام جماعت مسجد امام صادق (علیه السلام) در شهرک الدراز توسط مقامات امنیتی بحرین به دلیل ایراد خطبه در آخرین نماز جمعه که در آن تلاش وزارت آموزش و پرورش برای اصلاح برنامه های درسی مطابق با عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود را محکوم کرد.
 
این تجمع در بیانیه‌ای تأیید کرد که بازداشت شیخ صنقور در مرحله اول تجاوز به حرمت علمای دین، در مرحله دوم تجاوز به آزادی بیان و سوم تجاوز به انتخاب توده‌ها است.
 
تجمع علمای مسلمان معتقد است: مقامات بحرینی باید می‌دانستند که آنچه برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی انتخاب کرده‌اند، برای مردم بحرین ارزشی ندارد، به‌ویژه که شیخ صنقور در خطبه‌های خود اعلام کرد که دولت اقدامی برای حذف مسائل از این برنامه‌های درسی و اصلاح آن‌ها تا زمانی که صهیونیست‌ها را آزار می‌دهد، کرده است، حتی اگر این برنامه ها از دل ایمان، از حقایق تاریخ، یا از الزامات همبستگی اسلامی و عربی با آرمان فلسطین و آرمان شریف قدس باشند. شیخ صنقور حرکت رو به جلو در این کار را تهدیدی جدی برای هویت، مذهب، ارزش ها و مبانی بحرین دانست که در حیطه مسئولیت وی به عنوان یک عالم دینی است که وظیفه اش تبیین حقایق برای مردم است.
 
این تجمع تأیید کرد که بازداشت شیخ صنقور نه تنها در بحرین، بلکه در کل جهان اسلام بر جایگاه دینی و ملی تأثیر می‌گذارد، زیرا وی محقق و متفکر اسلامی با گفتمان سیاسی اصلاح‌طلب و معتدل است.
 
تجمع علمای لبنان اشاره کرد: ناتوانی رژیم بحرین در تحمل این گفتمان معتدل به این معنی است که به وضعیتی از سردرگمی رسیده است که دیگر حتی آنچه را که به نفعش است تشخیص نمی دهد و این اقدام به ناچار آرامش داخلی را تحت تأثیر قرار می دهد، نه گفتار شیخ صنقور که از ارزش های دینی و اخلاقی دفاع می کند.
 
این تجمع ابراز تعجب کرد که این رفتار پس از تماس ایدی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین صورت گرفت و موید این است که سخنان شیخ صنقور رژیم صهیونیستی را آشفته کرد و دستور مستقیم به بحرین برای دستگیری وی را ضروری کرد.
 
تجمع علمای مسلمان از رژیم بحرین، خواستار آزادی فوری شیخ صنقور شد و هشدار داد که ادامه بازداشت وی منجر به محکومیت جنبش‌های توده‌ای خواهد شد و این به نفع رژیم نیست.
انتهای پیام