صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۳۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸

آیین تجلیل از قاریان، مرتلین و فعالان قرآنی ویژه برنامه‌های قرآنی، تفسیری و مراسم جزءخوانی قرآن کریم ماه مبارک رمضان با حضور نماینده شورای عالی قرآن برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، محمد محمدی آهویی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، شامگاه جمعه ۵ خرداد ماه در آیین تجلیل از قاریان و مرتلین، گفت: امسال برنامه‌های متنوع قرآنی را با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان تدارک دیده بودیم که با استقبال پرشور مردم، نمازگزاران و علاقه‌مندان به نوای قرآن برگزار شد.

وی افزود: برگزاری محفل‌های قرآن ویژه بزرگسالان، نوجوانان، جزءخوانی، شرح نهج‌البلاغه، و برگزاری طرح معیشت توسط مؤسسات قرآنی در قالب طرح محله همدل که از نیمه شعبان‌المعظم آغاز شده و قرار است تا عید سعید غدیر برگزار شود از جمله این برنامه‌هاست.

مجید وفاپور، رئیس شورای عالی قرآن استان قزوین، نیز در این برنامه به موضوع جزءخوانی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: از سال ۸۶ جزءخوانی ماه رمضان در مساجد مختلف استان شروع شده است که به همت صداوسیما به صورت زنده از شبکه سیمای استان پخش می‌شود.

مشاور و دستیار ویژه استاندار قزوین ادامه داد: اقدام ارزشمند دیگری که امسال شاهد آن بوده‌ایم، برگزاری مسابقه اذان ویژه نوجوانان توسط دارالقرآن‌الکریم استان و انتخاب ۳۰ نفر از مؤذنین خوش ذوق بود که پخش زنده اذان از رادیو قزوین همه روزه در لحظات افطار، انگیزه خانواده‌ها را برای تربیت فرزندشان در بخش اذان افزون کرده بود.

وی بیان کرد: در راستای تحولات قرآنی و تفسیری با همکاری هیئت امنای مساجد امام حسن عسکری(ع) و خاتم‌الانبیاء(ص)، شاهد برگزاری جلسات شرح و تفسیر آیات نورانی کلام وحی و نهج البلاغه در ایام ماه مبارک رمضان بودیم که امیدواریم با استقبال مردمی ازین پس رونق بیشتر این جلسات را نیز شاهد باشیم.

به گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم معنوی با حضور جانباز سرافراز حاج سعید میربها و همچنین اخوان وفاپور، از قاریان، مرتلین و فعالان قرآنی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام