صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۴۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اردبیل خبرداد:

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به تخلیه 65 باب خانه مسکونی در مناطق مختلف شهرستان‌های اردبیل به‌دلیل سیل و آب‌گرفتگی توسط این جمعیت تصریح کرد: نجات‌گران این جمعیت به 285 نفر حادثه‌دیده از زمان آغاز سیل و آب‌گرفتگی امدادرسانی کرده‌اند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر اردبیل، عزیز ارشادیان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان، 10 خرداد ماه، با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی بارش شدید باران، 64 خانوار در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و مشگین‌شهر دچار آب‌گرفتگی شده بودند که توسط این جمعیت امدادرسانی شدند. وی اضافه کرد: از زمان آغاز بارش‌های شدید باران در مناطق مختلف استان اردبیل ۲۸۵ نفر در اثر این سیل دچار حادثه شده اند که (۱۲۲ نفر شهرستان گرمی، ۱۵۸ نفر شهرستان بیله‌سوار و ۵ نفر شهرستان مشگین‌شهر) می‌باشد.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اردبیل، طبق گزارش دریافتی مبنی بر وقوع سیل و آب‌گرفتگی در این مناطق، ۱۹ تیم امدادی این جمعیت متشکل از 72 نفر نیروی انسانی با به‌کارگیری(۱۸ تیم سیلاب و یک تیم اسکان و تغذیه) و با 19 دستگاه خودروی امدادی به یاری هم‌وطنان شتافته‌اند. این مسئول اضافه کرد: در این حادثه قرمز و سفید پوشان هلال احمر با استفاده از ۲۱ دستگاه موتور پمپ لجن‌کش ضمن تخلیه آب 65 باب خانه مسکونی، ۱۲۶ نفر از حادثه‌دیدگان را نیز به محل ایمن انتقال و اسکان داده‌اند.

وی با اشاره به اقلام توزیعی در این حادثه نیز گفت: ۴۰۲ بطری آب معدنی، ۸۹۰ قرص نان، ۹۶ بسته بسکویت، ۱۰۰ دست قاشق و چنگال، ۱۰۰ قوطی کنسروجات، ۳ دستگاه خودروی امدادی، ۱۰ تخته پتو، ۲ تخته موکت و ... از اقلام توزیعی در این حادثه می‌باشد. ارشادیان بیان کرد: نیروهای هلال احمر در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمات بوده و هم‌وطنان می توانند در صورت بروز حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

انتهای پیام