صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۵۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی:

حجت‌الاسلام حسین کمیلی گفت: یک ضعف ما عدم توجه به فرهنگ مهدوی در محیط خانه و عدم ترویج آن در ذهن کودکان است که باید آن را تمرین کنیم، اما امروزه مسئله انتظار و توجه به امام زمان(عج) برای کودکان محتواسازی نشده و آنان آن‌چنان که باید مفهومی از این انتظار را درک نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای توجه به فرهنگ مهدویت و فرهنگ‌سازی و ترویج سبک زندگی مهدوی باید ابتدا از محیط آموزشی آغاز کرد، گفت: باور کنیم جامعه انقلابی بدون تحقق جامعه مهدوی ایجاد نخواهد شد؛ اولین ویژگی این نوع اجتماع شادابی و نشاط است‌؛ جوان امروزی باید بداند انتظار به معنای دست روی دست گذاشتن و یا عدم نشاط نیست. امام صادق(ع) می‌فرمایند: «کسی که در انتظار امام دوازدهمین خود به سر می‌برد همانند کسی است که در رکاب رسول خدا(ص) شمشیر کشیده و از آن حضرت دفاع می‌کند.»

وی با بیان اینکه کار برای ترویج فرهنگ مهدوی بايد در تمام سال با نشاط اجتماعی عجین شود، افزود: نکته دوم، توجه به موقوفات مهدوی برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها، محتواسازی و ترویج این فرهنگ در طول سال است؛ در واقع این درآمد وقف در راستای توجه به فرهنگ مهدوی صرف خواهد شد و این‌گونه هیچ‌گاه برنامه‌ها تعطیل نمی‌شود.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید برای وقف مهدوی برنامه داشته و نکته بعدی توجه به این فرهنگ در محیط خانواده است، چراکه خانواده نقش مهمی در احیای این امر دارد؛ در محیط خانواده باید هدفی به‌عنوان انتظار را مطرح و سپس بدون غم و همراه با نشاط در جهت تخقق آن گام برداشت.

وی افزود: ابتدا با انجام هر کار خیری به نیت انتظار و  سپس اجرای هر کار کوچکی برای شادی امام زمان(عج) و همراه کردن کودک با خود می‌توان خانواده امام زمانی را تربیت کرده و پرورش داد؛ به‌طور نمونه توجه به پرندگان توسط کودکان را می‌توان برای آنان به‌گونه‌ای مطرح کرد که این کار را برای شادی امام زمان(عج) انجام دهد. یک ضعف ما عدم توجه به فرهنگ مهدوی در محیط خانه و عدم ترویج آن در ذهن کودکان است، اما امروزه مسئله انتظار و توجه به امام زمان(عج) برای کودکان محتواسازی نشده و آنان آن چنان که باید مفهومی از این انتظار را درک نمی‌کنند.

کمیلی با بیان اینکه نیازمند تولید محتوا برای کودکان متناسب با سن و ذوق و سلیقه آنان هستیم، در حالی که اکنون در این زمینه به‌خوبی عمل نکرده‌ایم، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) از همان ابتدای کودکی، فرزندان خود را به‌گونه‌ای تربیت می‌کردند تا ایمان قوی داشته باشند؛ این امر باید در زندگی‌های ما نیز دیده شود. دانش‌آموزان نیز در محیط مدرسه باید با مفهوم انتظار آشنا شده و محتواسازی مناسب در کتب درسی صورت گیرد؛ فراموش نکنیم اگر می‌خواهیم منتظران واقعی باشیم باید ابتدا از خانواده و از کودکی آغاز کنیم.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از محتواسازی متناسب با کودکان در حوزه مهدویت دور مانده‌ایم و این شاید به متولیان فرهنگی و مساجد مربوط است که نتوانسته‌اند این ارتباط را حفظ کنند، یادآور شد: اگر از کودکی این مفهوم متناسب با سلیقه کودکان بیان شود، به خانواده مهدوی و سپس جامعه مهدوی خواهیم رسید.

انتهای پیام