صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۶۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶

دبیر جامعه قرآنی عصر استان فارس از اجرای طرح «تسنیم» به‌منظور تربیت قرآنی نوجوانان در ایام فراغت تابستان در 7 محله کم‌برخوردار شیراز خبر داد.

محمدصالح روزبه، دبیر جامعه قرآنی عصر استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا، از اجرای طرح «تسنیم» در شیراز خبر داد و گفت: ماه مبارک رمضان به نام بهار قرآن نامگذاری شده است و ما نیز ایام فراغت تابستان را به نام بهار تربیت قرآنی نامگذاری کرده‌ایم.

وی افزود:‌ در این راستا طرح قرآنی «تسنیم» به منظور تربیت قرآنی نوجوانان مقطع متوسطه دوم در ایام فراغت تابستان را در 7 محله کم‌برخوردار شیراز اجرا خواهیم کرد.

روزبه با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح آغاز شده و تا آخر خرداد ادامه دارد، افزود: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به شماره 09178373220 تماس حاصل کرده یا پیام ارسال کنند.

دبیر جامعه قرآنی عصر استان فارس اظهار کرد: در صورتی که بانی و حامی مالی در این طرح پیدا شود هم می‌ توانیم حفظ شبانه‌روزی قرآن را در همین 7 محله کم برخوردار اجرا کنیم چرا که متقاضیانی در این عرصه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این دوره نه تنها حفظ قرآن بلکه تربیت قرآنی در دستور کار خود قرار می‌دهیم، افزود: محل اجرای این طرح در مساجد مناطق مدنظر یا اینکه یکی از خانه‌های آن محلات خواهد بود.

روزبه با اشاره به سرفصل‌های این دوره قرآنی اظهار کرد: این دوره در سرفصل‌های مختلف شامل قرآنی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، قرائت و حفظ، ترجمه و مفاهیم، حفظ آیات موضوعی؛ مهارتی در رشته‌های ارتباط موثر، فن بیان، کنترل خشم و مدیریت هیجانات، کارگروهی، سواد رسانه، کنش‌های اجتماعی؛ هنرهای دستی در بخش های آموزش نرم‌افزارهای ویژه گوشی همراه، معرق، چرم دوزی، آشپزی و ...؛ تربیتی در رشته‌های سبک زندگی اسلامی، تغذیه سالم در آیات و روایات و ...؛ احکام شرعی در بخش‌های احکام عمومی، احکام مبتلابه نوجوانان و ...؛‌ معارف اعتقادی در بخش‌های اصول اعتقادات، مهدویت، شیعه‌شناسی و فوق برنامه در بخش‌های کرسی‌های آزاداندیشی، پرسمان، دیدار با خانواده شهدا و محفل شهدا، اردو، ورزش (استخر، فوتبال و...) اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلاس‌های این دوره از اول تیرماه آغاز شده و تا آخر شهریورماه امسال ادامه خواهد داشت، گفت: این طرح به‌همت جامعه قرآنی استان فارس و با همکاری میز قرآن قرارگاه تحول اجتماعی استان فارس اجرا خواهد شد.

دبیر جامعه قرآنی عصر استان فارس در پاسخ به اینکه آیا این طرح در شهرستان‌های استان هم برگزار می‌شود، گفت:‌ خیر امسال برای نخستین بار است که در شیراز این طرح  اجرا می‌شود.

انتهای پیام