صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۶۰۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
سیدمجید امامی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه مثمرثمرترین سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی را می‌توان برای ملزومات و سوغات زیارت انجام داد، گفت: هزینه‌های زائران در گردشگری زیارت عمدتاً از جنس اقتصاد فرهنگ‌‌بنیان  است.

به گزارش ایکنا، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی امروز 12 مردادماه در اختتامیه سومین رویداد بین‌المللی نوآوری اربعینی «روشنا» بیان کرد: منشأ فقدان ایده و روایت محوری در صنایع فرهنگی در کشور، نتیجه کم‌توجهی به فرصت‌ها و جریان‌های فرهنگی بزرگی مانند زیارت اربعین است.
 
وی با بیان اینکه مثمرثمرترین سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی را می‌توان برای ملزومات و سوغات زیارت انجام داد، گفت: هزینه‌های زائران در گردشگری زیارت عمدتاً از جنس اقتصاد فرهنگ‌‌بنیان  است.
 
وی ظرفیت دروازه‌های اربعین را یک بستر مناسب برای توسعه و تحول در مناطق محروم فرهنگی کشورمان دانست و گفت: ما در این سال‌ها از این موضوع غافل بودیم. مسیر توسعه فرهنگی در این مناطق از مجرای نوآوری و بکارگیری فرآیندهای نوآورانه ممکن است که معمولاً ستادها و نهادهای عمرانی و اجرایی توجهی بدان ندارند.
انتهای پیام