صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۶۶۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
همزمان با اخرین روز از هفته دولت انجام شد؛

افتتاح و بهره‌برداري از پروژه ۶۰ واحدی سرکان به عنوان اولین مجموعه مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان همدان در شهرستان تویسرکان انجام شد.

به گزارش ایکنا همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در آیین افتتاح پروژه ۶۰ واحدی شهر سرکان گفت: در هفته دولت امسال در استان ۱۰۰۴ پروژه با اعتبار ۱۶هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان افتتاح و ۱۷۵ پروژه با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

وی گفت: امسال در هفته دولت واگذاری زمین یا کلنگ زنی در پروژه نهضت ملی داشتیم همچنین برای واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت برنامه ریزی لازم‌ انجام شده است‌.

استاندار همدان با بیان اینکه این پروژه در ۶۷ روز از ۳۰ درصد پيشرفت به افتتاح رسیده است و شبکه فاضلاب این مجتمع نیز باید سریعتر انجام شود، اظهار کرد: ۵۰ هکتار زمین این مجموعه است که با پیگیری فرماندار و دیگر مسئولان مراحل قانونی و تغییر کاربری انجام و تشریفات اداری در راه و شهرسازی به قطعیت رسیده و ۳۰ هکتار آن در بحث نهضت ملی و جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار می شود.

در ادامه حسین افشاری فرماندار شهرستان تویسرکان در این آیین با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۷۸ پروژه با اعتبار ۱۵۰۰ ميليارد تومان در هفته دولت در تویسرکان گفت: پروژه ۶۰ واحدی سرکان ۱۶ سال رها شده بود، ۳۰ هکتار زمین اطراف این پروژه نیز تغییر کاربری شده و در طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت واگذار می‌شود، همچنین زمین ورزشی و مجموعه ورزشی خوبی نیز در این منطقه در نظر گرفته شده است.

 مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه خدا توفیق داد این پروژه به عنوان اولین مجموعه بنیادساز به نهضت ملی مسکن تعلق گیرد و افتتاح شود، گفت: این پروژه مصداق بارز شعار  "ما می توانيم" است.

وی با بیان اینکه پروژه ۶۰ واحدی سرکان ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در ۶۷ روز با تلاش روزانه ۲۵۰ نفر در این پروژه به نتیجه رسید و افتتاح شد، گفت: این پروژه ۶۰ واحدی در ۱۵ بلوک دو طبقه روی پیلوت احداث شده است و همه واحدها دارای پارکینگ هستند و چند واحد تجاری برای تامین حداقل نیازها به دلیل طول مسافت با مرکز شهر تعبیه شده است.

در ادامه؛ بهره‌برداری از پروژه نهضت ملی مسکن روستایی در قالب ۳۲۳ واحد مسکن به مساحت ۳۸ هزار و ۷۶۰ متر مربع و با صرف هزینه ۲۷۱ میلیارد تومان که از کل اعتبار هزینه شده ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات دولتی و ۲۰۷ میلیارد تومان آورده مردمی است، انجام و یک واحد مسکونی در روستای حاجی‌آباد در بخش قلقلرود به نمایندگی از ۳۲۳ واحد مسکن روستایی توسط استاندار افتتاح شد.

افتتاح مجتمع‌هاي آبرساني سد خرمرود و اشترمل

در ادامه فرهاد بختیاری‌فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در آیین افتتاح مجتمع‌هاي آبرساني سد خرمرود و اشترمل تعداد روستاهاي تحت پوشش این دو مجتمع را ۴۸ روستا عنوان کرد و گفت: در مجموع برای این دو پروژه  ۱۱۵ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت آیت‌الله رئیسی مبنی بر محرومیت‌زدایی و توجه خاص به این موضوع اظهارکرد: سهم استان همدان دو قرارداد ۵۰۹ میلیارد تومانی و ۹۰۰ ميليارد تومانی در بخش آبرساني به حدود ۳۶۰ روستا است.

بختیاری فر با تأکید بر اینکه بر اساس دستور استاندار، تعهد داریم ظرف مدت ۳ سال تمام روستاهاي بالای ۲۰ خانوار و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند، گفت: ما در کنار بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هستیم و عملیات آبرساني را انجام می‌دهیم.

وی دو مجتمع اشترمل و خرمرود را دو مجتمع عمده و بزرگ در استان همدان معرفی و اظهار کرد: در مجتمع اشترمل بخشی از تأمین آب مورد نیاز از سد سرابی است که با عملیات  اجرایی توسط آب و فاضلاب آغاز شده و با عملیات خاک‌برداری و ایستگاه پمپاژ به فاز نهایی می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۵ روستا تحت پوشش مجتمع اشترمل و ۴۳ روستا تحت پوشش مجمتع آبرساني خرمرود قرار می‌گیرند و از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند، گفت: اجراي  ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع داخلی روستا، احداث ۵۱۰۰ متر مکعب مخزن ذخيره، احداث ۷ باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه شامل حفاری، نصب پمپ و تجهیز چاه و اجرای خط برق را از جمله مشخصات فنی این پروژه است و مجری آن قرارگاه امام حسن مجتبي(ع) است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این پروژه ۵۰۰ ميليارد تومان است و  بخشی از تأمین آب روستاهای تحت پوشش مجتمع از سد خرمرود و مابقی از حفر چاه به صورت ضربتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به حفر و تجهیز چاه در روستای گمبله گفت: برای روستاهاي حاجی آباد و قلقل‌رود نیز حفر چاه و تجهیز انجام شده و تجهیزات مورد نیاز خریداری و شبکه آبرسانی روستا نیز انجام و تجهیز شده و اجرای خط برق در سایت وارد و بزودی پیمانکار انتخاب و چاه تجهیز و وارد مدار می‌شود که با بهره‌برداری از این دو پروژه جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی از پیشرفت فیزیکی  ۶۰درصدی مرحله اول قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبي(ع) خبر داد و گفت: قرارداد دوم هم در مرحله ابلاغ قرار دارد که همزمان با کار آبرساني به ۲۰۰ روستا در قالب قرارداد دوم ۹۰۰ میلیاردی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) کار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام