وی با بیان اینکه مهمترین رویکرد سازمان در دوران جدید خود رویکرد مردمیسازی تبلیغ است، افزود: این رویکرد به دنبال آن است که پدیده تبلیغ را از مقولهای حاکمیتی و مختص به صنفی خاص به دغدغه همه مردم تبدیل کند. به این معنا که اگر خیری را کسی ادراک کرده از ذهن خود به دیگری منتقل کند.
غلامیروشن در خصوص رویکرد اصلی واگذاری برنامههای فرهنگی اجتماعی به مردم گفت: برای مثال در خصوص پدیده اربعین، آن حرکت عظیم را هیچ دستگاه حاکمیتی و دولتی نمیتواند رقم بزند، اما هنگامی که مردم پای کار میآیند ابعاد مسائل تغییر میکند. در همه مسائل اجتماعی باید به این سمت برویم و این از دغدغههای حضرت امام راحل بود. ایشان معتقد بودند همه ابعاد کشور باید به مردم سپرده شود. هر قدر که حاکمیت متصدی عرصههای گوناگون شود ما ناتوانتر میشویم، به خلاف آن هر قدر مردم پای کار بیایند گشایشها ایجاد میشود.
وی ادامه داد: بررسی ایدهها، ابتکارات و خلاقیتهای استان در خصوص ماه محرم و صفر که جز برنامههای اختصاصی هر استان بود و شناسایی و گفتوگو این برنامهها از دیگر اهداف سفر بود. بررسی موانع و مشکلات برای برنامههای پیشرو از جمله برای تحقق اهدافی که باید در طراحی برنامههای فرهنگی مدنظر باشد و نکاتی که بهعنوان پیشنهاد است، بررسی شد.
مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: موارد برای جمعبندی به ستاد عملیات معاونت فرهنگی سازمان منتقل میشود تا برنامهها و طراحیهای مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام