صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۸۱۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین از ۲۹ آبان به میزبانی استان گلستان در گرگان آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان محمدجواد ساوری، دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین از ۲۹ آبان تا ۳ آذر ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

ساوری افزود: جشنواره فرهنگ اقوام به برند استان در حوزه فرهنگی و گردشگری تبدیل شده است و تلاش می‌کنیم امسال نیز با هماهنگی و برنامه‌ریزی با دستگاه‌های اجرایی استان میزبان شایسته‌ای برای اقوام مختلف ایران‌زمین و همچنین مهمانان داخلی و خارجی این رویداد باشیم.

ساوری تصریح کرد: صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه چادر و عشایر، روستا‌های هدف گردشگری، غذا‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی از جمله بخش‌های این جشنواره است و تاکنون ۲۵۰ هنرمند برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر آثاری از هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور، رشته‌های بومی و اصیل هر استان، مراکز تخصصی، تعاونی‌ها، فروشگاه‌ها، هنرمندان دارای مهر اصالت و نشان ملی، هنرمندان فعال حوزه بسته‌بندی، فروشگاه‌های مجازی، روستا‌ها و شهر‌های ملی و جهانی صنایع‌دستی به نمایش درخواهد آمد.

ساوری همچنین افزود: در حوزه گروه‌های موسیقی و آیینی اقوام نیز حدود ۲۳ گروه موسیقی و آیینی در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان افزود: در بخش روستایی و عشایری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقوام ایران‌زمین نیز هفت سازه روستایی و ۲۴ سیاه‌ چادر ظرفیت و توانمندی‌های اقوام مختلف استان و کشور را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: کارگاه‌های تخصصی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین حضور تأسیسات و جوامع گردشگری از بخش‌های دیگر این رویداد ملی خواهد بود.

انتهای پیام