وی اظهار کرد: در حوزه قرآن، عترت و نماز آموزشوپرورش براساس سیاستهای جدید ابلاغی، پنج وظیفه تربیتی مهم برعهده مدیران مدارس تکلیف شده است که تقویت ایمان، تقویت هویت و هویتپذیری دانشآموزان، امیدآفرینی، افزایش نشاط و ارتقای خردورزی و خودمراقبتی دانشآموزان، از جمله این وظایف هستند که در ذیل آن فعالیتهای نماز، اردو، تشکلهای دانشآموزی و پرسش و پاسخ تبیین شده است.
باقری با تأکید بر اینکه مدیران مدارس باید شرایط اقامه نماز با تمام لوازم آن را در مدرسه فراهم کنند، افزود: بعضی عوامل مانند مهیا کردن سختافزار برپایی نماز ممکن است تنها در دست مدیران نباشد. اینکه چه دانشآموزانی در نماز مدارس شرکت میکنند تنها با تشویق مسیر میشود.
مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزشوپرورش ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار مدرسه بالای ۲۰ نفر جمعیت داریم اما تنها حدود ۶۸ هزار مدرسه نماز خانه دارند. همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشآموز در آستانه تکلیف داریم و برنامههای متعددی برای آموزش نماز به آنها در طول سال در مدارس اجرا میشود که آموزش اذکار نماز، آموزش عملی نماز، معرفی مراجع تقلید و تشویق دانشآموزان برای انتخاب مرجع تقلید، بارگذاری فایل صحت قرائت نماز دانشآموزان در سامانه اختصاصی هر دانشآموز، انتخاب یک دانشآموز به عنوان نماز یار و برگزاری یک جشن تکلیف، اهم این برنامهها است.
باقری در پایان با بیان اینکه در حوزه پرورشی نمیتوان کار را به تنهایی انجام داد و اولیا، فرمانداران، ائمه جماعات و... همه در برپایی نماز مدارس باید کمک کنند و هر دستگاه میتواند نماز یک مدرسه را برعهده بگیرد، اظهار کرد: اگر دانشآموزان پایبند به نماز باشند بسیاری از مشکلات و آسیبهای اجتماعی حل خواهد شد و امیدواریم این اجلاسیه آغازی برای شناسایی موانع و چالشهای حوزه نماز دانشآموزی و دانشجویی باشد.
خبرنگار، عطیه باقری، دبیر ایکنای کرمان
انتهای پیام