صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۸۵۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

عنوان «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگزین معاونت مطبوعاتی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از بررسی و برگزاری جلسات بسیار درباره ضرورت تغییر نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، عنوان «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگزین معاونت مطبوعاتی شد. 
 
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به تغییرات در قانون مطبوعات در وزارت فرهنگ بر تغییر نام این معاونت به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات تأکید کرد.
 
وی در این نامه با اشاره به اهم دلایل این تغییر این نام تأکید کرده است: نام‌های این معاونت با توجه به وظایف محوله هیچ‌کدام گویای همه فعالیت‌های آن نیست؛ به‌ویژه با وظیفه نظارتی بر رسانه‌ها که بعد‌ها به آن افزوده شد. همچنین یکی از مأموریت‌های این معاونت نظارت بر امور تبلیغاتی کشور است که در نام جدید این مأموریت لحاظ شده است.
 
معاون این معاونت در حال حاضر در دولت سیزدهم فرشاد مهدی‌پور است که با مأموریت محوری بازآرایی نظام رسانه­‌ای کشور، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم منصوب شده است.
 
همچنین این معاونت یکی از معاونت‌های مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وظیفه اعطای مجوز به خبرگزاری‌ها و نشریات، نظارت بر مطبوعات و جراید و روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی در فضای مکتوب و نیز فضای مجازی را بر عهده دارد.
انتهای پیام