صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۰۵۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اگر قرار است نام جشنواره ابوذر به آن بیاید باید خصوصیت راستگویی و عدالت‌طلبی ابوذر را داشته باشد، البته این جشنواره باید عمار یعنی تبیین‌گر نیز باشد و نیاز دارد تصویر، قلم و بیان رسانه کمک‌کننده جریان حق باشد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز 24 اسفند‌ماه، در آیین اختتاميه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که در تالار نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اگر قرار است نام جشنواره ابوذر به آن بیاید باید خصوصیت راستگویی و عدالت‌طلبی ابوذر را داشته باشد، البته این جشنواره باید عمار یعنی تبیین‌گر نیز باشد و نیاز دارد تصویر، قلم و بیان رسانه کمک‌کننده جریان حق باشد.

وی افزود: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که خیلی از افراد به اسم روشنفکری به دنبال سکولار‌سازی جامعه هستند تا دین، مکتب و ایدئولوژی را از زندگی بزدایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: رسانه باید پای این مکتب که ابوذر، عمار، مقداد و مالک پرورش داده شود بایستد. برخی اوقات باید انتقاد کرد و نترسید و برخی اوقات انتقاد کردن شاید تکمیل پازل دشمن باشد و طور دیگری باید آن انتقاد را مطرح کرد، بین انتقاد و سیاه‌نمایی تعیین مرز کار سختی بوده و این هنری است که اهل رسانه باید از خود نشان دهند.

 تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به دوره گذشته افزایش داشت

فاطمه سهامی، دبیر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در حوزه رسانه اعتماد نسبت به ما بیشتر شد و تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به دوره گذشته افزایش داشت و در این دوره خدمت 421 نفر از اهالی رسانه بودیم. بیش از 70 درصد شرکت‌کنندگان ما در دوره هفتم را آقایان و 29.2 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: در سال جاری در جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی بیشتر به سراغ چهره‌های استانی و اساتید رفتیم و نتیجه راضی‌کننده بود و تجربه مثبتی داشت. افرادی که در فضای رسانه‌ای به‌نام هستند، قبول زحمت کردند با حضور و داوری خود جشنواره را قابل اعتماد‌تر کنند.

سهامی افزود: با توجه به اینکه بخش اعظم داوری جشنواره را به‌صورت آنلاین داشتیم، داوران متعددی تک‌تک آثار را بررسی کرده و به آن‌ها نمره دادند و می‌توانیم ادعا کنیم تیم داوران ما نسبت به تمام آثار اشراف داشتند.

دبیر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی تصریح کرد: امیدوارم برای سال‌های آینده با توجه به اینکه خانم‌های رسانه‌ای در کنار آقایان فعال و مؤثر قلم می‌زنند استقبال بیشتری صورت بگیرد. در سال جاری 11 قالب و بخش‌های ویژه در جشنواره وجود داشت و از مجموع آثار دریافتی 25.9 درصد مربوط به گزارش مکتوب بود.

وی افزود: رتبه دوم متعلق به مستند و رتبه سوم برای عکس و یادداشت بود. در حوزه عکس در تعداد شرکت‌کنندگان رشد داشتیم و این موضوع جای خوشحالی دارد و هدف ما در جشنواره ابوذر جریان‌سازی در راستای حل مسئله بوده است.

دبیر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی گفت: برای تعیین محور‌های جشنواره از اساتید مشورت گرفته و سراغ شبکه مسائل استان رفتیم و 13 محور را تعریف کردیم. در سال جاری محور امام رضا(ع) با 21.5 درصد بیشترین مشارکت را در بین آثار ارسالی به خود اختصاص داده است، اما محور دوم مطالبه‌گری از مسئولان تا حل مسئله بود که رتبه دوم مشارکت آثار در این محور تعریف می‌شد.

انتهای پیام