صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۳۷۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد

رئیس هیئت داوران مرحله استانی چهل‌و‌هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با بیان اینکه چند سال اخیر آن رغبتی که باید افراد را به سمت مسابقات قرآنی بکشاند، وجود ندارد، گفت: نباید بعد از مسابقه، آسوده از کنار استقبال از مسابقات استان قم به‌ویژه بخش بانوان گذر کنیم و این مهم باید آسیب‌شناسی شود.

شیما امیری تهرانی، رئیس هیئت داوران مرحله استانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم با بیان اینکه رقابت بین متسابقان تنگاتنگ نیست، اظهار کرد: به یاد دارم ۱۰ سال پیش، زمانی که خودم در مسابقات شرکت می‌کردم، برترین افراد شهر قم در مسابقه شرکت می‌کردند و رقابت بسیار تنگاتنگ بود اما امسال و چند سال اخیر آن رغبتی که باید افراد را به سمت مسابقات قرآنی بکشاند، وجود ندارد.

وی ادامه داد: نباید بعد از مسابقه، آسوده از کنار استقبال نکردن از مسابقات استان قم گذر کنیم و باید از سوی افراد با تجربه آسیب‌شناسی شود. بنده که امسال تجربه داوری در اصفهان و شهرهای اطراف آن را داشتم، وضعیت شهر قم با توجه به اینکه ام‌القری جهان اسلام است، را از لحاظ استقبال و شرکت‌کننده ضعیف دیدم.

امیری گفت: حتی حضور متسابقان در فضای مسابقه، باعث ترقی آنها می‌شود، به طوری که برای جبران اشکالات و ضعف‌های خویش تلاش می‌کنند؛ تبلیغات ضعیف و عدم آسیب‌شناسی از عوامل کاهش شرکت‌کننده در مسابقات قرآن است.

رئیس هیئت داوران با بیان توصیه‌هایی برای والدین ضمن قرآنی کردن فرزندانشان، افزود: پدر و مادر باید از خانه خود شروع کنند‌. اگر خود پدر و مادر در جو قرآن باشند، فرزندان نیز به سمت و سوی این کتاب الهی می‌روند؛ فرزندان نیازی به توضیح و تفسیر ما برای گرایش به سمت قرآن و اهل بیت(ع) ندارند، آن‌ها نگاه‌شان به عمل ما دوخته شده است پس باید عمل و رفتار خودمان را درست کنیم. 

وی یادآور شد: والدین کودکان را در مهدهای قرآنی که فضای مفرح دارد، بگذارند تا آموزش قرآن ببینند. مدارس نیز نقش حائز اهمیتی در تربیت نسل قرآنی دارد. وجود مربیان با تجربه و ممتاز در مدارس باعث رشد دانش آموزان در زمینه قرآن می‌شود بنابراین فقدان این موضوع هم یکی از دلایل افت کیفیت است.

انتهای پیام