وی افزود: مهمترین حوزه یک پیام، ارسال و دریافت آن است. در دوره جدید نیز فرهنگ و اثرگذاری بر فرهنگ از مسائل مهم است؛ مهمترین بعد فرهنگ نیز دین است که رسانهها بر عمق و دامنه آن اثر گذارند. در بعد شناختی، معرفتی و ادبیات نظری جدید نیز، سازوکار و چالشهای این رسانهها، برای دین و فرهنگ، امکانات و فرصتهایی ایجاد میکنند، زیرا در آیندهنگری فقر علمی وجود دارد.
دبیر علمی همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانههای نوین» تصریح کرد: از سال گذشته همایشی برای ارتباط میان سه بعد مهم دین، فرهنگ و رسانههای نوین و فقر میان این سه حوزه برنامهریزی و پس از فراخوان، ۱۵۳ مقاله کامل در دبیرخانه همایش دریافت شد که از این تعداد و پس از داوری، ۹۳ مقاله بهعنوان مقالات پذیرفتهشده در همایش انتخاب شدند که ۴۱ مقاله طی دو روز در قم و تهران در قالب ۱۰ نشست تخصصی ارائه خواهد شد و مابقی مقالات نیز از طریق کتاب مقالات همایش در اختیار جامعه علمی کشور قرار میگیرد.
انتهای پیام