صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۴۹۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

محمدی گفت: بیست‌ویکمین مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی ـ تربیتی در منطقه کرانی شهرستان بیجار امروز، 29 آبان‌ماه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان امروز، 29 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی ـ تربیتی کرانی با تأکید بر اهمیت توجه به مناطق روستایی و کم برخوردار گفت: در این مراکز جامع علاوه بر اجرای برنامه ملی سنجش آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی همه نوآموزان بدو ورود به مدرسه، فرآیند غربالگری، تشخیص، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم می‌شود به دانش‌آموزان جامعه هدف دوره ابتدایی ارائه می‌شود.

وی افزود: تغییر ساختار و مأموریت مراکز قبلی مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخلات بهنگام رشدی ـ تربیتی، ظرفیتی بسیارخوب برای ارتقای این مراکز به عنوان مرکز پایش تخصصی آموزش و پرورش است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه این مراکز در حال حاضر، پایگاه اصلی و کلینیک تخصصی آموزش و پرورش هستند، بیان کرد: هر ساله بیش از ۲ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی برای دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از طرف مدارس به این مراکز در سطح استان ارجاع می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت مضاعف کارکرد این مراکز جامع در سنجش و توانبخشی ادامه داد: مخاطبان این مراکز نه فقط آموزش و پرورش استثنایی بلکه کل آموزش و پرورش است.

محمدی اظهار کرد: هدف سنجش شناسایی دانش‌آموزان استثنایی نیست بلکه هدف شناسایی به موقع مشکلات، تهیه بانک دقیق اطلاعاتی از مشکلات، نقاط قوت و ضعف کلیه نوآموزان ورود به مدرسه به منظور برنامه‌ریزی درسی مناسب و جایدهی مناسب آنان است.

به گفته وی مراکز جامع داشبورد کیفیت بخشی آموزش و پرورش هستند که هم مشکلات شناختی، عاطفی و روانی دانش‌آموزان را تشخیص می‌دهند و هم درمان و اقدامات اصلاحی و ترمیمی را انجام می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی که علی رغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر در یک یا چند فرآیند روان شناختی پایه، مشکل داشته باشند برای رفع اختلالات یادگیری و بهبود یادگیری خود می توانند به این مرکز مراجعه کنند.

محمدی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود این مرکز با به‌کارگیری نیروهای متخصص و در اختیار داشتن تجهیزات کامل 182 نفر از کودکان بدو ورود به دبستان این منطقه را برای سال تحصیلی آینده مورد ارزیابی قرار دهد.

انتهای پیام