صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۴۹۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مطرح کرد

حجت‌الاسلام دادسرشت گفت: رویداد ایده‌پروری قرآنی به دنبال خلاقیت در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در دانشگاه‌ها است و می‌تواند آن جذابیت‌های از دست‌رفته برای فعالیت‌های قرآنی را بهبود ببخشد.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد داد سرشت، مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در کارگاه رویدادهای قرآنی از برنامه‌های نشست کارشناسان قرآنی دانشگاه‌های سراسر کشور که امروز یکم آذرماه در دانشگاه قم برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین مشکل کارشناسان فرهنگی امروز، نافهمی مسئله و برخورد با نامسئله‌ها است؛ فهم مسئله مهم است، زیرا راه‌حل این مسائل با فهم صحیح و شناخت راه، حل می‌شود همچنین باید دقت داشت که تعریف مشکل و مسئله با یکدیگر تفاوت دارد؛ مشکل یک امر مبهم است که حل‌پذیر نیست و باید به نظام مسئله تبدیل شود.

وی ادامه داد: امروز در رویداد ایده‌پروری قرآنی به دنبال آموزش روش طراحی برنامه‌های فرهنگی هستیم و ویژگی‌های این الگو شامل فهم شیوه حل مسئله فرهنگی، بنیان و طرح مسئله فرهنگی است که با یک تکنیک ساده انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  افزود: شما کارشناسان قرآنی حاضر در این جلسه، بعد از تبدیل مشکل به نظام مسئله و پیدا کردن مسئله اصلی، ایده باران را تجربه خواهید کرد که ما در این بخش به دنبال تراوشات ذهنی متعدد، فانتزی و متفاوت نسبت به مسئله می‌گردیم که در نهایت به یک ایده مرکزی خواهید رسید و تکنیک‌های چکش‌زدن ایده را تجربه می‌کنید.

دادسرشت ابراز کرد: فعالان فرهنگی در دانشگاه‌ها در این کارگاه می‌آموزند که ویژگی‌های خلاقانه ایده خود را تقویت کنند تا آن را به چالش بکشند و بتوانند به رشد آن کمک کنند و می‌توانند از زوایای مختلف پنهان به ایده خود نگاه کنند تا به یک تکامل نسبی ایده برای اجرا در صحن دانشگاه برسند و در ادامه با نوشتن یک چک‌لیست اجرایی این کارگاه به پایان می‌رسد.

وی یادآور شد: ویژگی این جلسه آموختن روش حل مسئله برای رفع مشکلات دانشگاه و دانشجو است و این برنامه به دنبال خلاقیت در فعالیت‌های قرآنی می‌باشد و می‌تواند آن جذابیت‌های از دست‌رفته برای فعالیت‌های قرآنی را بهبود ببخشد.

یادآور می‌شود، این نشست صبح فردا دوم آذرماه نیز در دانشگاه قم ادامه دارد و مراسم اختتامیه این نشست ظهر فردا برگزار می‌شود.

انتهای پیام