وی با اشاره به مسئله کاربرد روحانیت خواهران در زندگی اجتماعی دینی افزود: بایستی در این زمینه برنامهریزی جامعی برای آن داشته باشیم تا وقتیکه خواهر جوان و نوجوانی تصمیم میگیرد، وارد روحانیت شود بداند دقیقاً با توجه به چه کاربردی قدم در زندگی روحانیت گذاشته است و شناسایی و تبیین موقعیتهای اجتماعی و نقطههای اثرگذار خواهران طلبه در جامعه اولویت نخست جلسات هماندیشی اساتید حوزه علمیه باشد.
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مسئله روحانیت خواهران و تحصیل در حوزههای علمیه بعد از پیروزی انقلاب مطرح شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری از نخستین روزی که بحث روحانیت جامعه خواهران مطرح شد بهصراحت تأکید کردند که خواهران مبلغه علاوه بر تبلیغ در جلسات خانگی و تدریس در مدارس علمیه میتوانند تا حد مرجعیت نیز پیش بروند، البته این مسائل ابتدا باید تبیین شود و پس از آن، برای تحقق و اجرای آن برنامهریزی دقیق صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه برنامهریزی آموزشی بر عهده مدیران حوزه است، گفت: هماندیشی و برنامهریزی برای مسئله کاربرد و کارآمدی جامعه روحانیت خواهران و شناسایی نقاط تأثیرگذار توسط آنان در جامعه بر عهده شما اساتید بزرگوار است، بنابراین بهطور مشخص پیشنهاد میکنم در این جلسات هماندیشی، برنامهریزی و تصمیمگیری کنید که امروز موقعیتهای اجتماعی و نقطههای اثرگذار خواهران طلبه چه نقاطی هستند تا بعد از مسئولان بخواهیم این نقاط را آماده کنند تا بتوانیم از ظرفیت جامعه روحانیت خواهران بیشترین بهره را ببریم.