به گزارش ایکنا از زنجان حجتالاسلام علی یوسفی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز یکشنبه ۱۲ اسفند در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی فرهنگی است که نقش حاکمیتی در مباحث فرهنگی ایفا میکند. حوزه فعالیت این سازمان در نشر مطالب اسلامی و انقلاب اسلامی است.
او با اشاره به اینکه تشکلهای مختلف مذهبی مانند هیئات، روحانیون و دیگر گروههای مذهبی ارتباط مستقیم با سازمان تبلیغات اسلامی دارند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی تلاش میکند همافزایی در فعالیتهای فرهنگی را تقویت کند.
وی افزود: متولیان امور مساجد باید نقش فعالی ایفا کنند. سازمان تبلیغات اسلامی برای تعالی این امور برنامههایی داشته و مجموعهای به نام بنیاد هدایت را راهاندازی کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در مورد فعالیتهای بنیاد هدایت اظهار کرد: وظیفه بنیاد هدایت، تعالی امامان جماعت است و این بنیاد به ارتقای سبک کار و فعالیتهای امام جماعت میپردازد.
یوسفی با اشاره به اینکه استان زنجان استانی مذهبی است، افزود: با توجه به تعداد زیاد هیئات مذهبی در استان، تلاش میشود تا محتوای مناسب و توانمندسازی در این زمینه انجام شود.
او ادامه داد: افراد مختلفی از جمله جوانان، نوجوانان و بزرگسالان در هیئات مذهبی شرکت میکنند و وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی حمایت، توانمندسازی و انسجام در فعالیتهای مختلف مذهبی است. این سازمان در ایام مختلف مذهبی مانند غدیر، رمضان، محرم و همچنین مناسبتهای ملی مانند ایام دهه فجر به هیئات مذهبی کمک میکند تا فعالیتهای خود را بهطور مؤثر انجام دهند.
یوسفی با اشاره به هماهنگیهای این سازمان با دیگر مراکز و سازمانها برای تقویت تشکلهای مذهبی و قرآنی، بیان کرد: در این راستا، اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری مراکز و سازمانهای مختلف، خدمات و محتواهای قرآنی را ارائه میدهد.
وی نهضت ملی زندگی با آیهها را یکی از عملیات اصلی سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان در سال جاری دانست و گفت: این برنامه از ماه رمضان سال گذشته آغاز شده است و هدف آن، آشنایی بیشتر مردم با قرآن و تأثیر مفاهیم قرآن در زندگی روزمره است.
یوسفی در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته، ۴۰ درصد از مردم کشور با آیات طرح زندگی با آیهها مواجه شدند و ۱۱ میلیون نفر در این طرح مشارکت کردند. از این تعداد، ۴ میلیون نفر تمام آیات را مطالعه کرده و ۱ میلیون نفر گواهینامه دریافت کردند.
او افزود: در این طرح ۴۰۰ آیه عملی مطابق با سبک زندگی گنجانده شده است. آیههایی که در این طرح ارائه شده، بیشتر به گوش مردم خورده و محتوای مطالب نیز مربوط به مسائل روزمرهای است که مردم با آنها درگیر هستند.
وی گفت: با توجه به هدف امسال برای ارائه آیههای بیشتر، از شیوههای مختلفی برای ارائه محتوا استفاده شده است که شامل تلویزیون، فضای مجازی، مساجد و مبلغان است.
انتهای پیام