صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۷۱۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
وزیر علوم:

حسین سیمایی صراف، با بیان اینکه حکمرانی علم با حکمرانی عالمان تفاوت دارد، تاکید کرد: دولت چهاردهم و شخص رییس جمهور در زبان و عمل نشان داده اند که به حکمرانی علم اعتقاد دارند و دکتر پزشکیان، بارها جامعه علمی را برای رفع مشکلات فراخوانده‌ است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری، شامگاه 23 اسفندماه در مراسم امضای تفاهمنامه‌ها، توافق نامه‌ها و قراردادهای دانشگاه تبریز، از آمادگی وزارت برای تغییر سرفصل‌های درسی با تقاضای بخش صنعت خبر داد و گفت: هیچ واحد درسی و رشته تحصیلی دائمی نیست و اگر صنایع نیازمند برخی واحدهای درسی تخصصی هستند، می توانیم سرفصل ها را مطابق نیازها تغییر دهیم.

وی اظهار کرد: امروز کشور ما به شدت نیازمند توسعه و پیشرفت است که این موضوع با توسعه علمی و باور به حکمرانی علمی محقق می شود.

سیمایی صراف با بیان اینکه حکمرانی علم با حکمرانی عالمان تفاوت دارد، تاکید کرد: دولت چهاردهم و شخص رئیس جمهور در زبان و عمل نشان داده‌اند که به حکمرانی علم اعتقاد دارند و دکتر پزشکیان، بارها جامعه علمی را برای رفع مشکلات فراخوانده‌ است.

وزیر علوم با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور بر ماموریت گرایی دانشگاه‌ها و ارتباط دانشگاه و جامعه، گفت: اکنون دانشگاه‌ها با سندرم قفسه کتاب و تحقیقات بدون کاربرد مواجه هستند در حالی که دانشگاه پیشرو و نسل سه و چهار دارای مسئولیت اجتماعی بوده و فقط متولی آموزش و پژوهش نیستند و یکی از ابعاد این موضوع نیز همان ارتباط دانشگاه با جامعه است.

وی با بیان این که «۹۵ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است» فرصت عظیمی برای دانشگاه و صنایع استان است، اظهار کرد: پژوهشگران متعهد و دانشجویان فرهیخته بسیاری در دانشگاه‌ها وجود دارند و از سویی مشوق قانونی ماده‌های ۱۱ و ۱۳ جهش تولید صنایع را ترغیب به همکاری با دانشگاه‌ها و پژوهش می‌کند که برقراری این همکاری برای استان، صنعت و دانشگاه سود مادی و ارتقای علمی به دنبال دارد.

سیمایی صراف از اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید خبر داد و افزود: آیین نامه ارتقا، سرنوشت علمی اساتید را تعیین می‌کند و این موضوع برسرنوشت کشور تاثیر دارد که در این راستا، آیین نامه مربوطه را بازنگری کردیم و فارغ از صدها صفحه تحقیقات از خبرگان آموزش عالی، صنعت و کارآفرینان نیز کمک گرفتیم و اکنون ۹۰ درصد آن نهایی شده است.

وی ادامه داد: پس از اتمام این آیین نامه در معرض دید اساتید قرار می گیرد و یکی از شاخص‌های مهم در آن نیز، رویکرد حل مسئله اساتید است.

وزیر علوم با بیان اینکه آیین نامه قبلی بسیار پیچیده بود، گفت: وقتی یک فرد اقدام به کشف واکسنی مثل واکسن فلج اطفال می کند، لایق این است که به درجه استادی برسد از این رو رنگ و صبغه آیین نامه اصلاحی بر اساس رفع مسئله است.

انتهای پیام