صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۷۵۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۶

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که در سال جاری تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان در فرآیند رصد و پایش طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) مشارکت داشتند.

به گزارش ایکنا از فارس، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 20 فروردین در جلسه بررسی اقدامات طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان(نماد)، گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان در فرآیند رصد و پایش طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) مشارکت داشتند.

وی، هدف از اجرای این طرح را مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این راستا باید مداخلات به‌موقع و مؤثر مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی اسلامی داشته باشیم.

قاسمی با بیان اینکه اجرای طرح نماد و برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، افزود: این طرح دارای 6 فرایند آموزش‌های رشد مدار، شناسایی و غربالگری، مداخله مختصر، مصاحبه تشخیصی، درمان و حمایت‌های اجتماعی و روانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تصریح اینکه در راستای طرح مذکور یکسری اقدامات انجام شده و در حال انجام است،  برگزاری جلسات میز نماد، تدوین برنامه بومی عملیاتی ویژه نواحی و مناطق،  ثبت گزارش رصد و پایش‌های انجام شده در سامانه طرح نماد، پیگیری وضعیت دانش‌آموزان دارای فوریت‌های روانی اجتماعی، ترسیم اطلس آسیب‌های اجتماعی، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه کارشناسان و تبیین قوانین حمایت از اطفال و نوجوان، اجرای طرح قاضی در مدرسه و ... را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

انتهای پیام