وی افزود: دانشگاه فرهنگیان باید مبدأ شکلگیری مأموریتهای تربیتی و حرفهای باشد؛ اما این مأموریتها نیازمند بازتعریف بر مبنای نیازهای واقعی میدان عمل است. آموزش معلم نباید صرفاً در فضای دانشگاهی بماند؛ باید در محیط واقعی مدرسه و جامعه جریان داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه آموزش باید از جنس میدان باشد، بر راهاندازی «جمعهای یادگیری در محیط کار» تأکید کرد و گفت: رویکرد ما، آموزش نیروی انسانی بهصورت محلهمحوری و مدرسهمحوری است، یادگیری در بستر واقعی، عمیقتر و ماندگارتر خواهد بود.
سهرابی همچنین از برنامهریزی برای ایجاد سازوکاری منسجم برای ارتباط فعالتر میان مدارس و دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: باید ارتباط نظاممند و پویایی میان این دو نهاد برقرار شود تا فرایند تربیتمعلم با نیازهای واقعی میدان مدرسه هماهنگ باشد.
انتهای پیام