صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۷۸۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۳
استاندار لرستان تأکید کرد:

سید سعید شاهرخی بر اجرای دقیق طرح نماد و ارتقای شایسته سالاری تأکید کرد و گفت: تربیت نسل تراز انقلاب از شاخص‌ترین کارکردهای آموزش و پرورش است.

به گزارش ایکنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، سید سعید شاهرخی، استاندار لرستان، شامگاه ششم اردیبهشت‌ماه، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور مسئولان استانی و با محوریت بررسی سه دستور کار اصلی برگزار شد، گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) به‌عنوان موضوع اصلی مورد بحث این جلسه است که به‌عنوان میثاقی میان ۱۶ دستگاه اجرایی کشور، مسئولیت مراقبت، هدایت و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را در راستای تربیت تمام‌ساحتی و ارتقای سرمایه اجتماعی بر عهده دارد. 

وی بر ضرورت توجه ویژه به دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه تأکید کرد و ایجاد ارتباط مستمر و سازنده میان انجمن اولیا و مربیان و مجموعه‌های آموزشی را یکی از پیش‌نیازهای تحقق این هدف دانست و گفت: انتصاب مدیران واحدهای آموزشی باید بر مبنای شاخص‌های شایسته‌سالاری و صلاحیت‌های مدیریتی صورت گیرد تا امکان ارتباط مؤثرتر با دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان فراهم شود.

شاهرخی افزود: وظایف ۱۶ دستگاه عضو طرح نماد مورد بازنگری قرار گرفته و مقرر می‌شود دستگاه‌هایی که عملکرد موفقی در اجرای وظایف خود داشته‌اند مورد تشویق قرار گیرند و در مقابل، نسبت به دستگاه‌هایی که دچار کاستی شده‌اند، اقدامات اصلاحی و تذکرات لازم اعمال شود؛ چراکه پیشرفت استان و کشور در گرو رشد سالم و همه‌جانبه نسل آینده و تقویت سرمایه اجتماعی است.

استاندار لرستان بر اهمیت پرهیز از سیاست‌زدگی در آموزش و پرورش تأکید و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید با تمرکز بر مأموریت اصلی خود یعنی تعلیم و تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی، نقش‌آفرینی جدی و کاربردی در ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت ایفا کند.

انتهای پیام