صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۸۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۵۴

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: رسانه‌هایی که می‌توانند تصاویر ذهنی را کنترل، ادامه و اداره کنند در از همه موفق‌ترند و هدایت افکار عمومی را به دست می‌گیرند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، محمدحسین کشکولی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در همایش رویداد امید که امروز ۲۵ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت تصویرسازی ذهنی در جنگ رسانه‌ای،گفت: رسانه‌هایی که می‌توانند تصاویر ذهنی را کنترل، ادامه و اداره کنند در این عرصه از همه موفق‌ترند. 

وی افزود: گاهی بین تصویر ذهنی از یک اتفاق با واقعیت فرسنگ‌ها تفاوت است و می‌تواند تصویری که پشت یک عکس و یا یک نوشته ایجاد می‌شود بسیار متفاوت‌تر از اصل واقعه باشد.

کشکولی تصریح کرد: با توجه به اهمیت تصویرسازی ذهنی و اثرگذاری قوی بر مخاطب، سیاستمداران دنیا از وجود افراد متبحری در این حوزه، جهت پیشبرد اهداف خود بهره می‌برند. در تصویرسازی رسانه‌ای مهم نیست در واقعیت چه اتفاقی می‌افتد بلکه مهم برداشت مخاطب تو است.

وی در پایان به بیان مهارت تصویرسازی در سخنرانی های مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود با ارائه تصویری از گذشته و بیان یک روایت و حادثه تاریخیِ گاها کمتر شنیده شده و پس از آن ارتباط‌دهی به‌وسیله مبانی دینی به موضوعات امروز تصویرسازی بسیار بی‌نظیری در ذهن مخاطبین عالم ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام