صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۸۵۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۷:۵۷

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان از ادامه اجرای طرح «حامی» در مدارس این استان تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد.

مهدی عابدینی‌نیا، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه طرح حامی از نوبت اول در مدارس ابتدایی استان آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی و حمایت از دانش‌آموزانی که در ارزشیابی‌های تحصیلی نیاز به تلاش یا قابل قبول ارزیابی شده‌اند، اجرا می‌شود.

وی گفت: ملاک اصلی شناسایی این دانش‌آموزان، نتایج ارزشیابی‌های نوبت اول و پایان سال تحصیلی است. دانش‌آموزانی که در دروس فارسی، ریاضی و علوم در سطح «نیازمند تلاش» یا «قابل قبول» قرار گیرند، تحت پوشش مداخلات آموزشی قرار خواهند گرفت و حمایت‌های لازم در حوزه آموزشی از آن‌ها به عمل می‌آید تا بتوانند سطح خود را ارتقا دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه این طرح در تابستان نیز ادامه خواهد داشت، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارتقا‌ی سطح این دانش‌آموزان تا شهریورماه سال جاری از سوی مدیر مدرسه مدیریت می‌شود که در نهایت از تکرار پایه جلوگیری شود.

عابدینی‌نیا با اشاره به اینکه تقریبا ۲۵ درصد از دانش‌آموزان در نوبت اول در استان تحت اجرای طرح حامی قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: این آمار تا پایان شهریورماه به‌طور خاصی کاهش می‌یابد و از تکرار پایه جلوگیری خواهد شد. در حقیقت یکی از اهداف تحت پوشش قرار گرفتن دانش‌آموزان در این طرح آن است که توجه خاص والدین و معلم به سمت دانش‌آموز جلب شود.

وی با بیان اینکه نرخ تکرار پایه در سال گذشته شش صدم درصد بوده است، گفت: تکرار پایه علاوه بر هزینه‌های مالی برای نظام آموزشی، پیامدهای روانی برای دانش‌آموز و خانواده دارد. هدف آموزش و پرورش افزایش مصنوعی آمار قبولی، بلکه حمایت واقعی از دانش‌آموزان است.

انتهای پیام