در این جلسه حبیبزاده، دبیر علمی همایش به شرح جامعی از جزئیات همایش پرداخت و پس از آن مدیران گروههای علوم تربیتی به معرفی ظرفیتهای خود نسبت به توسعه همکاریها و روابط علمی پرداختند، همچنین فرجامی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه قم به بیان نقاط ضعف و قوت هوش مصنوعی و الزام راهبردمداری نسبت به توسعه آموزش در عصر هوش مصنوعی پرداخت.
در این جلسه ابتدا گزارشی از فرایند طراحی و برنامه ریزی همایش ارائه شد که در این گزارش کارگروههای تخصصی متناسب با محور های همایش که شامل ۸ کارگروه می شود همراه با رئیس کارگروه و اعضا معرفی شدند.
این کارگروه ها شامل، کاربرد هوش مصنوعی در آموزش عمومی، کاربرد هوش مصنوعی در آموزش دانشگاهی، کاربرد هوش مصنوعی در آموزش فنی و مهارتی، کاربرد هوش مصنوعی در بهسازی منابع انسانی، بنیادهای فلسفی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش، ملاحظات اخلاقی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش، ملاحظات حقوقی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و ملاحظات فنی و زیرساختی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش است.
در ادامه این نشست، آمار مقالات رسیده و فرایند داوری مقالات توسط دبیر اجرایی، دکتر معارفوند ارائه شد و از نظرات تخصصی دکتر فرجامی که در زمینه هوش مصنوعی از استادان به نام هستند استفاده شد، وی آخرین پیشرفتها و تهدیدهای هوش مصنوعی را بخصوص در حوزه آموزش دانشگاهی و عمومی متذکر شد.
انتهای پیام