صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۸۵۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۳
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان خبر داد:

بهادر اسدی گفت: تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی و روانی دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش بسیار ضروری بوده و مبنای آغاز کار مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان می‌باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، بهادر اسدی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان امروز، 10 خرداد در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) ضمن تشریح اهمیت نماد و تأکید بر تقسیم کار میان ادارات برای انجام مأموریت‌ها و اهداف مختلف، گفت: در راستای تلاش سازمان یافته علمی و فراقوه‌ای به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در سال ۹۴ تصویب شد که طبق این سند، آموزش و پرورش به همراه ۱۴ نهاد دیگر مکلف به اجرای نظام مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی از خط ملی نماد با تلفن گویای 1570 تأکید کرد و افزود: سایر ادارات و نهادها باید در فراهم کردن بسترها و ساختارهای اجرای آموزش‌های نماد و فرایندهای اطلاع‌رسانی و مداخله و ارجاع دانش‌آموزان به آموزش و پرورش کمک کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان به آموزش و پرورش پیشنهاد داد یک روز در هفته به آموزش مهارت‌های اساسی زندگی فردی و اجتماعی در مدارس اختصاص یابد. 

یادآور می‌شود؛ دستگاه‌های مرتبط گزارشی از اقدامات خود در زمینه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان ارائه کردند. 

انتهای پیام