صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۸۷۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۲

مهدی زندیه‌وکیلی استاندار مرکزی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تکمیل و بهره‌برداری از ۱۳۷ مدرسه در سال جاری، گفت: تحقق این هدف در شرایط محدودیت منابع مالی استان و کشور، بدون مشارکت جدی خیرین امکان‌پذیر نخواهد بود و نقش آنان در این مسیر کلیدی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی استاندار مرکزی روز چهارشنبه ۲۱ خرداد در بیست و هفتمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز این استان اظهار کرد: با ابتکار رئیس‌جمهور و آغاز «نهضت بهسازی و توسعه کمی و کیفی مدارس»، استان مرکزی نیز متناسب با شرایط بومی و منطقه‌ای خود، نیازهای آموزشی را احصا کرده و در دستور کار قرار داده است.

زندیه‌وکیلی با بیان اینکه در استان مرکزی دیگر مدارس سنگی و کپری وجود ندارد و تعداد مدارس کانکسی نیز بسیار محدود است، عنوان کرد: اقدامات مؤثری برای بهبود زیرساخت‌ها صورت گرفته و ادامه این روند در برنامه‌های جاری استان قرار دارد.

استاندار مرکزی همچنین با اشاره به وضعیت بهداشتی مدارس خاطرنشان کرد: نزدیک به ۳۰۰ مدرسه در استان که فاقد سرویس بهداشتی مناسب بودند، شناسایی و با همکاری گروه‌های جهادی، اقدامات اصلاحی و تکمیلی برای آن‌ها انجام شده است.

وی در ادامه از حذف سیستم‌های گرمایشی غیر استاندارد در مدارس استان طی پنج سال اخیر خبر داد و افزود: استان مرکزی امروز در زمره استان‌های پیشرو در زمینه نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی کشور قرار دارد. با این حال، تمرکز بر کیفیت‌بخشی آموزشی در مدارس نیز به عنوان هدفی راهبردی در دستور کار است.

زندیه‌وکیلی در پایان تأکید کرد: مدرسه باید محیطی امن، استاندارد و پرورش‌دهنده باشد تا دانش‌آموز بتواند در آن، آموزش‌های لازم برای زندگی، حضور در اجتماع و ایفای نقش آینده‌سازانه خود را به‌درستی فرا گیرد. بهره‌گیری از ظرفیت خیرین، نه تنها در ساخت‌وساز، بلکه در ارتقای کیفیت آموزشی نیز باید توسعه یابد.

انتهای پیام