طالبی ادامه داد: برنامههای اشاره شده در چهار قالب متنوع طراحی شده است؛ پردهخوانی محرمی، رویداد «آیهنگار»، اجرای نمایش «لبیک» و پاتوق گفتگوی زینبی؛ تمامی این طرحها با محوریت موضوع دوازده آیه از قرآن برنامهریزی شده است.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: نمایش «لبیک» به موضوع مقاومت انسانها در برابر بحرانهای فردی و جمعی میپردازد و شخصیت اصلی آن دو دانشجوی دختر هستند، که در یک موقعیت چالشبرانگیز قرار میگیرند. هدف این نمایش، ترغیب مخاطب به تفکر درباره مقاومت در زندگی واقعی و آموزش از طریق همذاتپنداری است. مخاطب این برنامه جوانان و بزرگسالان هستند.
وی گفت: برنامه «پاتوق گفتوگوی زینبی» با هدف ایجاد آگاهی، پاسخگویی به شبهات و سوالات روز و تقویت مهارتهای حل مساله و تفکر انتقادی طراحی شده است. قالب این برنامه، ایجاد فضایی امن و کارآمد برای گفتگوی به چهره به چهره در اماکن عمومی مانند مساجد، حسینیهها، کتابخانهها، فرهنگسراها و... است. مخاطبان این طرح از اقشار مختلف هستند و برگزارکننده میتواند از مرکز راهبری بانوان، حمایتهای محتوایی دریافت کند.
طالبی در توضیح رویداد «آیهنگار» بیان کرد: آیهنگار یک رویداد خلاقانه تولید محتوای هنری رسانهای، با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و امید است. آثار ارسالی به این رویداد بایستی با نگاهی به 12 آیه از قرآن کریم و با رویکرد بانوان، مقاومت و پیشرفت تولید شوند. قالبهای جذب آثار شامل نقاشی، خوشنویسی، عکس، پادکست، پوستر، موشن، کلیپ، انیمیشن و آثار تجسمی هستند. مخاطب این رویداد در لایه اول هنرمندان و اصحاب رسانه و در لایه بعدی، عموم علاقهمندان به هنر هستند.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با طرح «پردهخوانی محرمی» گفت: این برنامه با هدف روایت نقشآفرینی و تأثیرگذاری بانوان در پنج دوره تاریخی شامل دوره اول؛ بانوان تأثیرگذار در نهضت عاشورا، دوره دوم؛ زنان و نهضت امام خمینی(ره)، دوره سوم؛امتداد حضور بانوان در دفاع مقدس، دوره چهارم؛ قیام زنان در جبهه مقاومت و دوره پنجم؛ رسالت امروزی بانوان، طراحی شده است. نقوش روایت این بانوان بر روی یک پرده طراحی شده است، که داستان آن ازسوی پردهخوان برای مخاطبان نقل میشود.
انتهای پیام