صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۹۷۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۳

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: همان‌طور که در سایر حوزه‌ها به‌روزرسانی دانش ضروری است، در حوزه نماز نیز باید شیوه‌های ارتباطی با نسل جدید، به‌ویژه دانش‌آموزان، به‌روز و اثربخش باشد.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، امروز هشتم مرداد ماه در جلسه هماهنگی برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی مدیران و معلمان آموزش و پرورش در همدان در استانداری همدان، با اشاره به تفاهم‌نامه ستاد اقامه نماز و آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: توانمندسازی مدیران، معلمان و مربیان پرورشی از مهم‌ترین اهداف این همکاری است.

وی افزود: بیش از ۲۰ استاد از مرکز تخصصی نماز قم به استان اعزام شدند و برای بیش از ۱۲۰۰ مدیر، معلم و مربی پرورشی دوره‌هایی برگزار شد.

حسنی‌حلم تصریح کرد: اگر بتوانیم مدیران و معلمان را در زمینه نماز توانمند کنیم، نتایج آن در تربیت دانش‌آموز و در نهایت در جامعه نمایان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حدیث «یدُ الله مع الجماعَة»، بر لزوم همکاری و هم‌افزایی در اجرای موفق این طرح تأکید کرد و گفت: باید سازوکار مشخصی برای اجرای دقیق این طرح ایجاد شود.

وی افزود: در مباحث فرهنگی زمانی می‌توانیم مؤثر باشیم که به مؤلفه‌های مهمی چون مخاطب‌شناسی، نیازسنجی، روش‌شناسی و زمان‌شناسی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حمزه امرایی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در این جلسه اظهار کرد: همان‌طور که در سایر حوزه‌ها به‌روزرسانی دانش ضروری است، در حوزه نماز نیز باید شیوه‌های ارتباطی با نسل جدید، به‌ویژه دانش‌آموزان، به‌روز و اثربخش باشد.

وی با تأکید بر نقش والدین در تربیت دینی فرزندان، افزود: لازم است آموزش‌های مرتبط با نماز خانواده‌محور نیز طراحی شود.

امرایی در پایان خواستار توجه به استمرار دوره‌ها، استفاده از روش‌های نوین روان‌شناسی در تدریس، و ارزیابی اثربخشی دوره‌ها شد و آمادگی کامل استانداری برای همکاری در اجرای این طرح را اعلام کرد.

باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش کشور نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های توانمندسازی، اظهار کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که بسیاری از دانش‌آموزان، دلیل نخواندن نماز را ناآگاهی از اسرار و فلسفه آن عنوان کرده‌اند.

وی افزود: اگر معلمان در این حوزه توانمند شوند و بتوانند این معارف را به زبان ساده منتقل کنند، نتایج بهتری خواهیم دید. دوره‌های آینده باید با محوریت آگاهی از اسرار نماز طراحی شوند.

باقری با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی دغدغه اصلی جامعه است، گفت: ما باید از طریق آموزش‌های هدفمند و تربیت صحیح فرزندان با محوریت نماز، در پیشگیری از این آسیب‌ها گام برداریم.

شیدایی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز در این جلسه، نماز را مهم‌ترین اولویت نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: توانمندسازی مدیران، معلمان و مربیان پرورشی در حوزه نماز، گفتمان اصلی آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به اجرای دوره توانمندسازی ۱۲۰۰ نفر از فرهنگیان استان در سال گذشته، افزود: معلمان تأثیر بسیار مهمی بر جامعه هدف ما یعنی دانش‌آموزان دارند.

شیدایی همچنین طرح حضور ائمه جماعات ادارات در مدارس را بسیار اثربخش خواند و بر استمرار اینگونه برنامه‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

انتهای پیام