صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۰۲۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۱

کتاب «عوامل موثر بر استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی در عصر دیجیتال» تألیف مهرزاد سرفرازی به همت جهاد دانشگاهی قم در۴۸۷ صفحه منتشر شد.

به گزارش ایکنا از قم، کتاب «عوامل موثر بر استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی در عصر دیجیتال» تألیف مهرزاد سرفرازی به همت انتشارات جهاددانشگاهی قم در۴۸۷ صفحه منتشر شد.

ساختار اثر

این اثر در ۱۶ فصل شامل «مدیریت منابع انسانی (مفاهیم و تعاریف)»، «مدیریت الکترونیک منابع انسانی»، «مراحل تکامل و پیاده سازی مدیریت الکترونیک منابع انسانی»، «عوامل سازمانی موثر در استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی»، «عوامل فناورانه موثر در استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی»، «عوامل فرآیندی موثر در استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی»، «عوامل محیطی، فردی، فرهنگی موثر در استقرار مدیریت الکترونیک منابع انسانی» هر یک به صورت مجزا در یک فصل، همچنین «عوامل موثر بر توسعه و کاربرد مدیریت الکترونیک منابع انسانی»، «ارتباط بین هم‌افزایی الکترونیک و مدیریت الکترونیک منابع انسانی»، «مدل‌های مدیریت الکترونیک منابع انسانی»، «زیرسیستم‌ها و عوامل موثر بر پذیرش مدیریت الکترونیک منابع»، «چالش‌های فراروی پیاده سازی مدیریت الکترونیک منابع انسانی»، «مروری بر تحقیقات انجام شده در حوزه مدیریت الکترونیک منابع» و «کارمندیابی الکترونیک» تألیف شده است. 

برشی از اثر

ظهور فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعات، همراه با فناوری اینترنت، الهام دهنده تغییرات بسیار زیادی در دنیای کسب و کار امروز هستند. در طول دهه گذشته مردم اصطلاحات الکترونیکی زیادی نظیر: تجارت الکترونیک، کسب و کار الکترونیک، دولت الکترونیک، ساخت (تولید) الکترونیک، خرید الکترونیک، یادگیری الکترونیک، مدیریت الکترونیک منابع انسانی را تجربه کرده‌اند. تأثیرات فناوری اطلاعات بر کسب و کار‌های امروزی را حداقل در دو بُعد، ۱) بهبود کارایی، اثربخشی و بهره وری کسب و کار، ۲) دگرگونی کسب و کار در روش خلق، سازماندهی، مدیریت و اجرای فعالیت‌های سازمان می‌توان مشاهده کرد.

با توجه به اینکه توسعه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات به صورت بنیادی زندگی اقتصادی و اجتماعی ما را تغییر داده و تأثیری عمیق بر روش مدیریت سازمان‌ها داشته است؛ امروزه بسیاری از سازمان‌ها بر فناوری اطلاعات اعتماد کرده، به منظور اجرای کسب و کار از آن استفاده می‌کنند و به سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در توانمندسازی‌های فناوری ادامه می‌دهند. این شامل بخش دولتی نیز می‌شود که با اقبال فراوان رو‌به‌رو شده است. در بسیاری از سازمان‌های بخش دولتی، استفاده از فناوری اطلاعات در هر سطح کوچکی از تلاش‌های سازمان در حمایت و تکامل از ارائه خدمات عمومی فراگیر شده است.

انتهای پیام