صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۰۳۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۷:۵۶

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر اینکه مانور بازگشایی مدارس باید با دقت و جدیت برگزار شود، گفت: بایدها و نبایدهای این مانور باید به‌صورت شفاف مشخص شود تا مدارس با آمادگی کامل وارد سال تحصیلی شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، سید فواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان دیروز، 11 شهریور در پنجمین نشست ستاد استانی پروژه مهر با محوریت بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده برای بازگشایی مطلوب مدارس گفت: باید با نگاهی دقیق‌تر و عمیق‌تر به الزامات آغاز سال تحصیلی جدید، گام‌های مؤثرتری در مسیر آماده‌سازی مدارس و ارتقای کیفیت آموزشی برداریم.

وی افزود: نخستین گام، تهیه گزارش‌های جامع و کامل از شهرستان‌هاست. این گزارش‌ها باید با هدف شناسایی دقیق چالش‌ها، نیازهای تجهیزاتی، و وضعیت توزیع کتب درسی تدوین شوند. بدون شناخت دقیق از وضعیت موجود، نمی‌توان برنامه‌ریزی مؤثری  داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: به‌روزرسانی جداول نیاز و عدم نیاز به نیروی انسانی و تعیین میزان واقعی نیاز، از اولویت‌های اساسی ماست. این اقدام نه‌تنها به بهینه‌سازی منابع انسانی کمک می‌کند، بلکه از ایجاد کلاس‌های زیر نرم و چالش‌های ناشی از آن جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود:  تأکید می‌کنم که تعیین تکلیف کلاس‌های زیر نرم باید حتماً تا ۱۵ شهریور نهایی شود. تأخیر در این زمینه، تبعات جدی برای روند آموزشی خواهد داشت و مسئولیت آن متوجه همه ماست.

حسینی با تأکید بر اینکه مانور بازگشایی مدارس باید با دقت و جدیت برگزار شود، اظهار کرد: بایدها و نبایدهای این مانور باید به‌صورت شفاف مشخص شود  تا مدارس با آمادگی کامل وارد سال تحصیلی شوند.

وی در پایان گفت:  یکی دیگر از محورهای مهم، بررسی نمادهای هویتی مدارس است. این نمادها، نه‌تنها نشان‌دهنده فرهنگ و ارزش‌های آموزشی ما هستند، بلکه نقش مهمی در ایجاد حس تعلق و انگیزه در دانش‌آموزان دارند. ضروری است که این نمادها مورد بازبینی و تقویت قرار گیرند.

یادآور می‌شود؛ کامیل محمدی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و دبیر ستاد استانی پروژه مهر هم در سخنانی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در هشت کمیته استانی پروژه مهر پرداخت و خواهان تسریع در انجام فعالیت‌هایی شد که اولویت دارند.

انتهای پیام