مسیبزاده در این جلسه بر «ریلگذاری مسیر فعالیتهای آموزش عمومی قرآن»، «تبیین تولیدات دبیرخانه» و «آشناسازی کارگروههای استانی با سند راهبردی» تأکید کرد.
جوادزاده؛ صاحبنظر حوزه آموزش عمومی قرآن در این جلسه به تشریح فرایند تشکیل «هیئت اندیشهورزی» پرداخت و گزارشی از مراحل تدوین پرسشنامه، ارسال فراخوان، مصاحبه و برگزاری چهار جلسه مجازی را ارائه داد.
در ادامه این جلسه ولی یاراحمدی، دیگر صاحبنظر قرآنی، بر لزوم «افزایش سطح دغدغه»، «تحلیل تخصصی محتوا» و «آموزش روش درست اندیشیدن» تأکید کرد و رحمان دهقانی؛ معاون دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، با تجلیل از تشکیل هیئت اندیشهورزی، «مسئلهمحوری»، «طراحی سؤالات مبتنی بر نیاز» و «تدوین دستور کار سالانه» را از الزامات کاری این شورا دانست.
فرشته حشمتیان؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش، «انتقال اثر برنامهریزیها از سطح کلان به خُرد»، «قرآنی بودن سرنخ گفتمانها و پیگیری سریع و دقیق مصوبات» را از جمله ضروریات این شورا دانست و محمدمهدی بحرالعلوم؛ دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، پیشنهاد بهرهگیری ستاد راهبری حفظ قرآن از ظرفیت هیئت اندیشهورزی را ارائه و بر تحلیل مواضع کارگروههای استانی تأکید کرد.
محمدزاده؛ کارشناس قرآن بر «عیارسنجی هیئت اندیشهورزی»، «احیای نظام مسائل» و «ایدهنگاری» تأکید و انجام سفرهای استانی را برای اهمیتبخشی به کارگروهها پیشنهاد داد، ضمن آنکه عابدینی دیگر کارشناس این حوزه نیز درخواست «ارائه سؤال از سوی خود اعضای هیئت»، «مشخصکردن محورهای شورا» و «پرهیز از تکرار و اسراف در کلام» را مطرح کرد.
محمد صادقزاده؛ معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، هیئت اندیشهورزی را بستری برای طرح مسائل خواند و بر «پایش توانمندی اعضا»، «انطباق پیشنهادات با مسئولیت بخشها» و «ابلاغ دستورالعمل کارگروههای استانی» تأکید کرد.
در پایان جلسه این شورا نیز ، احمد بانیابیانه؛ مسئول دبیرخانه این کمیسیون، ظرفیت ۳۴۴ نفره هیئت اندیشهورزی را بسیار ارزشمند توصیف و بر لزوم بهرهبرداری از تمام صاحبنظران و بومیسازی سند در استانها تأکید کرد.
این جلسه با جمعبندی و طرح پیشنهادات اعضا از سوی دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور مسیبزاده به پایان رسید.
انتهای پیام