صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۰۸۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۵

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین با بیان اینکه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی آینده از ۲۰ شهریور آغاز شده است، گفت: طرح سنجش نوآموزان تا دی ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار نوآموز در این طرح سنجش شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، نجم‌الدین کریمی مدانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه امسال طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود سال آتی از ۲۰ شهریور ماه آغاز شده است، گفت: تلاش ما این است که طرح سنجش از چهار سالگی انجام شود تا مداخلات زودتر صورت گیرد و برای ورود به پایه اول ابتدایی موکول نشود.

وی بیان کرد: اولیا با مراجعه به پایگاه‌های مراکز جامع و دریافت نوبت‌ می‌توانند کارهای سنجش نوآموزان را جهت سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلیشان انجام دهند، این طرح تا دی ماه ادامه دارد و پیش‌بینی شده ۱۸ هزار نوآموز سنجش شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین افزود: ثبت‌نام سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ تا پایان تیرماه بود و والدین می‌توانستند با ورود به سامانه «سیرت ۲» فرآیند نوبت‌گیری الکترونیکی را انجام دهند.

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز والدین با مراجعه به سایت sirat2.medu.ir می‌توانند نوبت‌گیری سنجش فرزند خود را به صورت اینترنتی انجام و سپس گزینه «ورود با دولت من» را انتخاب و ادامه روند ثبت‌نام را انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش اقدامات خوبی در حوزه مدارس استثنایی داشته، خاطرنشان کرد: از خیرین درخواست می‌شود حضور قوی‌تری برای تأمین فضاهای آموزشی، تجهیزاتی و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی داشته باشند.

کریمی‌مدانی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی به عنوان تخصصی‌ترین بخش آموزش و پرورش کشور، نیازمند توجه دانشگاه‌ها، نهادهای علمی و بسیاری از اساتید است، گفت: تقاضا داریم به ما کمک کنند تا آموزش و پرورش استثنایی بتواند مأموریت‌هایش را به درستی انجام دهد.

انتهای پیام