صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۰۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۶

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران اردبیل از برگزاری دوره مجازی هوش مصنوعی با عنوان «کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش با محوریت ابزار‌های پژوهشی» برای طلاب مدارس علمیه خواهران استان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران استان اردبیل، زهرا اکبرزاده، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران اردبیل ۱۹ مهرماه با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه کاربرد هوش مصنوعی در دنیا به‌عنوان یکی از فناوری‌های روز دنیا به سرعت در حال توسعه و گسترش است بنابراین بهره‌برداری پژوهشگران از این فناوری به‌عنوان دستیار پژوهشی برای تسریع در فرآیند تحقیق، تحلیل داده‌ها و کشف الگو‌های پیچیده می‌تواند تأثیر بیشتری در پژوهش داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های پژوهشگران در انجام تحقیق، یافتن منابع معتبر برای مطالعه است، ابزار‌های هوش‌مصنوعی می‌توانند با تسهیل این فرایند و ارائه روش‌های نوین و افزایش دقت و سرعت در تحقیقات علمی، افق‌های تازه‌ای را پیش روی محققان بگشاید تا با ایجاد نوآوری به نتایج ارزشمند دست یابند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران اردبیل افزود: براساس شناسایی نیاز‌ها و تعیین اولویت‌های پژوهشی، دوره اجرای هوش‌مصنوعی با محوریت ابزار‌های پژوهشی و با هدف توانمندسازی و مهارت‌افزایی پژوهشگران، اساتید و طلاب استعداد برتر با ارائه دکتر حسن فانیدپور استاد کشوری به‌صورت مجازی (برخط) برگزار شد.

اکبرزاده ادامه داد: این دوره به‌صورت مجازی طی سلسله نشست‌های آموزشی همراه با راهبری استاد در گروه به‌منظور رفع اشکال و پرسش و پاسخ برگزار شد و شرکت‌کنندگان با مباحث مختلفی پیرامون هوش مصنوعی و کاربرد آن در فرآیند‌های پژوهش آشنا شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: این دوره که به‌صورت کاربردی و عملیاتی برگزار شد به شرکت‌کنندگان فرصت داد تا با انجام تکالیف مشخصی به‌عنوان بخشی از فرآیند ارزیابی براساس امتیاز کسب شده، گواهی موفقیت در دوره دریافت کنند.

انتهای پیام