صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۰۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۰
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

علیرضا کاظمی با تأکید بر ضرورت تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور، گفت: آموزش و پرورش را باید با نگاهی بلندمدت، پایدار و عمیق اداره کرد، نه با تصمیم‌های کوتاه‌مدت و مقطعی.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، امروز، 19 مهرماه در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای معاونان و مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر ضرورت تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور، گفت: آموزش و پرورش را باید با نگاهی بلندمدت، پایدار و عمیق اداره کرد، نه با تصمیم‌های کوتاه‌مدت و مقطعی. 

وی با اشاره به نقش ویژه این کمیسیون در تصویب و اجرای طرح‌هایی چون رتبه‌بندی معلمان و افزایش ۶۷ درصدی بودجه آموزش و پرورش، گفت: بخش عمده‌ای از دغدغه‌ها و چالش‌های تعلیم و تربیت کشور با همکاری نزدیک دولت و مجلس شورای اسلامی حل شده است و مهر امسال، بدون دغدغه آغاز شد.

کاظمی با اشاره به جایگاه آذربایجان در تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی، اظهار کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند «آذربایجان، سر ایران است» بیانگر نقش محوری این خطه در شکل‌گیری تمدن اسلامی و انقلابی ایران است.

 وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان این‌که برای نخستین‌بار در ۴۶ سال گذشته، نگاه عمیق و پایدار به آموزش و پرورش در سطح ریاست‌جمهوری شکل گرفته است، افزود: تحول اساسی در نظام آموزشی کشور در گرو داشتن نگاه جامع و بلندمدت است. آموزش و پرورش را نمی‌توان با تصمیم‌های کوتاه‌مدت اداره کرد.

وی از آغاز بازطراحی پایه اول ابتدایی خبر داد و گفت: تحول در برنامه درسی و ساختار آموزشی کشور فرآیندی هفت‌ساله است که به‌صورت مرحله‌ای اجرا خواهد شد. 

کاظمی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به دوره‌های ابتدایی و پیش‌دبستانی، خاطرنشان کرد: سهم پایین بودجه آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی (۲.۹ درصد) در مقایسه با میانگین جهانی پنج درصد، یکی از دلایل اصلی مشکلات این بخش است. وی در ادامه از پرداخت به‌موقع پاداش پایان خدمت فرهنگیان و حق‌الزحمه امتحانات خبر داد و افزود: در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور، تلاش کردیم حقوق و مطالبات معلمان بدون تأخیر پرداخت شود. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین به نهضت توسعه عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: ۷۷۰۰ پروژه آموزشی در سامانه ساتع قابل رصد است و ۲۴۰۰ پروژه نیز همزمان با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح خواهد شد. وزیر آموزش و پرورش توسعه متوازن مهارت‌آموزی را یکی از اولویت‌های برنامه هفتم پیشرفت دانست و افزود: تا کنون ۱۵۵ هنرستان جوار به ظرفیت آموزشی کشور افزوده شده و برون‌سپاری آموزش‌های مهارتی از ۲۶ هزار به ۱۰۰ هزار مورد افزایش یافته است. 

وی با اشاره به موضوع بازماندگان از تحصیل، گفت: آمار واقعی بازماندگان زیر سه درصد است و بخشی از آمارهای رسانه‌ای به دلیل مهاجرت، فوت یا نداشتن کد ثبتی اشتباه تفسیر می‌شود.

انتهای پیام