صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۰۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۲
رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

علیرضا منادی، توسعه متوازن مهارت‌آموزی در مدارس را مأموریت جدی نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: رشد و تعالی جامعه در گرو توسعه فضاهای آموزشی متناسب با نیازهای مهارتی است و خوشبختانه آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود و با راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت، گام مؤثری در این مسیر برداشته است. 

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، امروز ۱۹ مهرماه در آیین بازگشایی رسمی هنرستان مهارت تبریز با ابراز خرسندی از حضور در میان هنرجویان و فرهنگیان تبریز، گفت: دیدن دانش‌آموزان در چنین فضای آموزشی مجهز و استانداردی مایه‌ دلگرمی است و نشان می‌دهد که در میان مسئولان نظام تعلیم و تربیت، درک عمیق و درستی از اهمیت فضاهای آموزشی و مهارتی شکل گرفته است. 

وی با تأکید بر ضرورت توجه هم‌زمان به آموزش‌های نظری و مهارتی، تصریح کرد: بر اساس مفاد برنامه هفتم پیشرفت، آموزش و پرورش مکلف است رویکردی متوازن میان تحصیل نظری و آموزش مهارتی برای ۵۰ درصد دانش‌آموزان کشور ایجاد کند چرا که موفقیت در زندگی اجتماعی بدون برخورداری از مهارت‌های لازم امکان‌پذیر نیست. 

منادی توسعه متوازن مهارت‌آموزی در مدارس را مأموریت جدی نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: رشد و تعالی جامعه در گرو توسعه فضاهای آموزشی متناسب با نیازهای مهارتی است و خوشبختانه آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود و با راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت، گام مؤثری در این مسیر برداشته است. 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری سازنده دستگاه‌های استان آذربایجان شرقی در تحقق این هدف، گفت: توسعه هنرستان مهارت تبریز نمونه‌ای روشن از کار مشترک و هم‌افزایی میان آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای است که می‌تواند به عنوان الگویی موفق که می‌تواند در سراسر کشور مورد توجه و اجرا قرار گیرد. 

انتهای پیام