وی ادامه داد: در طرحهای مشخص شده توسعه استان برای هر کدام از مسئولان و حوزههای کاری، وظایفی مشخص شده که اگر در برنامه آموزشوپرورش همچنین رویکردهایی در نظر گرفته شود، قطعاً نتایج مثبتی در سطوح مختلف سازمانی، آموزشی، پرورشی و ... بهدنبال خواهد داشت.
پورعلی با اشاره به اینکه کار بدون برنامه و پراکنده نتایج مناسبی بهدنبال ندارد و حتی یک برنامه بد بهتر از بیبرنامگی است، بنابراین باید در این حوزه و بهخصوص در بخشهای مورد تأکید مدیریت ارشد استان، بهصورت پروژهای و با برنامه کار کرد، افزود: مشکلاتی مانند نیروی مازاد، کیفیت تدریس و ... در مجموعه آموزشوپرورش نیازمند بازنگری است ولی برنامههای مختلفی هم برای رفع این مشکلات در دست اجراست اما بهترین راهکار در این زمینه اقدامات پروژهمحور است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه مسئلهشناسی در کنار پروژهمحوری، کمک شایانی به توسعه استان در بخشهای مختلف بهویژه آموزشوپرورش میکند، تصریح کرد: پروژههای خوبی در این حوزه در سطح استان نیز اجرا شده ولی پروژهمحوری ناظر بر مسئلهشناسی در این زمینه تأثیرات مطلوبی دارد.
در این جلسه موضوعات مهمی از جمله راهکارها و چالشهای موجود در حوزه معدل دانشآموزان، ساختار قامتی دانشآموزان، ضرورت ترویج آموزشهای فنی و حرفهای و کار دانش، ترغیب خانوادهها و دانش آموزان برای تحصیل در این رشتهها، تقویت رشتههای مهارتی، ارتقا سطح علمی معلمان، توجه ویژه به آموزش در مقاطع ابتدایی، نظارت بر مراکز آموزشی کنکور و ... تهیه و تجهیز سالنهای ورزشی، توجه به آموزش در محلات محروم، افزایش جذابیت در مدارس عادی، تعیین سرگروههای مجرب در سطح آموزش و پرورش و ... از سوی اعضای مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام