وی تأکید کرد: معلمان ما نیز در زمینه دعوت به نماز باید آموزش داده بشوند و شیوههای دعوت به نماز و چرایی آن را به زبان کودک فرا بگیرند. ما برای دانش آموزان جشن تکلیف برگزار میکنیم اما آنها چرایی اقامه نماز را نمیدانند. معلم باید بتواند این چرایی را به آنها بگوید. اگر معلم به آنها بگوید تأثیر آن بیشتر است.
موسوی ادامه داد: نکته دیگر هم اولیا هستند، آنها هم به تبیین چرایی اقامه نماز نیاز دارند تا در اقامه نماز و تجهیز نمازخانههای مدارس به ما کمک کنند و با ما همراه بشوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: درباره زنگ نماز در مدارس ابهاماتی وجود دارد؛ در شیفت بعدازظهر مدارس چطور میتوان نماز را اقامه کرد؟ ما به دنبال نتایج بلند مدت هستیم و این امر به کار بینشمحور نیاز دارد. در این صورت است که میتوانیم نتیجه بهتری بگیریم. در کنار اینها محتوای دعوت به نماز با ادبیات کودک در اختیار معلمان قرار گیرد، در این صورت با علاقه در این کار سهیم میشوند.
یادآور میشود، این نشست با حضور دبیر ستاد اقامه نماز استان، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، مدیرکل سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان و معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع انسانی ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان و دیگر کارشناسان مربوطه همراه بود.
انتهای پیام