صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۱۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۲
معاون سوادآموزی قم خبر داد

غلامرضا رضایی گفت: ۲۷ پایگاه مدرسه‌محور سوادآموزی در مناطق مختلف استان قم راه‌اندازی شد تا با بهره‌گیری از ظرفیت مدارس و اجرای سیاست‌های جدید نهضت سوادآموزی، گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی و گسترش یادگیری مادام‌العمر برداشته شود.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، غلامرضا رضایی، معاون سوادآموزی قم، از راه‌اندازی ۲۷ پایگاه سوادآموزی مدرسه‌محور در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این اقدام گامی مهم در جهت تحقق عدالت آموزشی و توسعه یادگیری مادام‌العمر در قم است.

رضایی با اشاره به تأکیدات وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی کشور بر تحول در ساختار و مأموریت‌های حوزه سوادآموزی اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های جدید ابلاغی از سوی ریاست محترم سازمان نهضت سوادآموزی، پایگاه‌های یادگیری در قالب مدارس فعال شده‌اند تا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت مدیران مدارس در شیفت دوم، نظارت بر کیفیت آموزش‌ها دقیق‌تر و مؤثرتر انجام گیرد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل جدید، پایگاه‌های سوادآموزی قم با محوریت مدارس ابتدایی و با همکاری مدیران، آموزش‌دهندگان و کارشناسان نواحی فعالیت می‌کنند و تاکنون ۲۷ پایگاه در مناطق شهری، روستایی و حاشیه‌ای استان تجهیز و آماده ارائه خدمات آموزشی شده‌اند.

معاون سوادآموزی استان قم با اشاره به تغییر نگاه به مفهوم «سواد» در برنامه‌های جدید سازمان گفت: تعریف نوینی از سواد در حال نهادینه شدن است که فقط به خواندن و نوشتن محدود نمی‌شود، بلکه شامل ارتقای مهارت‌های زندگی، تفکر انتقادی، سواد رسانه‌ای و مهارت‌های ارتباطی نیز می‌شود و این رویکرد، مسیر تازه‌ای در مأموریت‌های سوادآموزی کشور گشوده است.

رضایی با بیان اینکه قم به عنوان شهر علم و اجتهاد از ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و دینی کم‌نظیری برخوردار است، بیان کرد: با همکاری حوزه‌های علمیه، مراکز فرهنگی و نهاد‌های مردمی، زمینه برای گسترش سوادآموزی در مناطق کمتر برخوردار فراهم شده و هدف اصلی ما این است که هیچ شهروندی در قم از نعمت سواد و آگاهی محروم نماند.

وی در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان، کارشناسان نواحی و آموزش‌دهندگان فعال گفت: با اجرای رویکرد جدید مدرسه‌محور و اتکا به تجربه‌های ارزشمند گذشته، امیدواریم سال ۱۴۰۴ نقطه عطفی در مسیر ارتقای کیفیت آموزش بزرگسالان و تحقق عدالت آموزشی در استان قم باشد.

انتهای پیام