صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۰۶۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
حجت‌الاسلام اجرایی بیان کرد:

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: عضو اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با بیان نقاط ضعف بخش نهاد و مؤسسات قرآنی نمایشگاه قرآن، افزود: چینش و گزینش نامناسب مؤسسات قرآنی یکی از نقاط ضعف این بخش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اجرایی، عضو اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با اینکه مدت زمان برپایی بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از 30 روز به 20 روز کاهش یافته است، گفت: این ضعفی است که در مدیریت قرآنی کشور اتفاق افتاده و از جایگاه قبلی تنزل پیدا کرده است و از مدیریت جدید توقع داریم که این حوزه‌ را متناسب با حوزه فرهنگ به ویژه حوزه فرهنگ قرآن تعریف کند.

وی در ادامه با بیان اینکه با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان این ضعف در کمیت را در کیفیت جبران کرد، افزود: فضای مصلی برای برپایی این نمایشگاه فضای مطلوبی است و می‌توان با مدیریت از این فضا حداکثر استفاده را برد.

اجرایی تصریح کرد: نمایشگاه در مرحله اول محل تبلور فعالیت‌های دوسویه جامعه و بخش مردمی و حاکمیتی است و هر دو طرف با حضور در این نمایشگاه باید توانمندی خود را به نمایش گذارند.

این عضو اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در ادامه با بیان اینکه خود یک دوره مسئول بخش نهاد و مؤسسات قرآنی نمایشگاه قرآن بوده است، افزود: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به خوبی وظیفه این مهم را انجام دهد و تأثیری در جامعه قرآنی داشته باشد، مؤسسات قرآنی کشور هستند.

بخش نهادها و مؤسسات قرآنی؛ جذاب‌ترین بخش نمایشگاه

حجت‌الاسلام اجرایی اظهار کرد: این بخش می‌تواند یکی از جدی‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌ها باشد و این موفقیت نیازمند توجه بیشتر مدیریت نمایشگاه به این بخش است. در کشور بیش از چهار هزار مؤسسه قرآنی وجود دارد و برترین مؤسسات قرآنی در این بخش حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه در رابطه با مزیت‌های این بخش گفت: از یک سو مؤسسات قرآنی با حضور در این بخش می‌توانند با فعالیت یکدیگر آشنا شوند و از سویی دیگر کسانی که می‌خواهند تازه به عرصه فعالیت‌های قرآنی ورود پیدا کنند با حضور در این بخش می‌توانند با این عرصه‌ها آشنا شوند.

نوع چینش؛ ضعف بخش نهادها و مؤسسات قرآنی

اجرایی با بیان نقاط ضعف بخش نهاد و مؤسسات قرآنی نمایشگاه قرآن، افزود: چینش نامناسب مؤسسات قرآنی یکی از نقاط ضعف این بخش است، زیرا گاهی اوقات برخی از مؤسساتی که حرف تازه‌ای برای گفتن دارند، به این نمایشگاه دعوت نمی‌شوند و از این موضوع غفلت می‌شود، در حالی که نیاز است با برنامه‌ریزی دقیق‌تر از حضور مؤسسات توانمند در این بخش بهره برد.

مدیراجرایی منطقه مرکزی اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با بیان اینکه واقع نشدن این بخش در مکان جغرافیایی مناسب یکی از مشکلات این بخش است، اظهار کرد: یکی دیگر از نقاط ضعف موجود در این بخش این است که مؤسسات قرآنی حاضر در این بخش نمی‌توانند محصولات خود را عرضه کنند، در حالی که مراجعه کنندگان این بخش تمایل دارند همزمان با بازدید بتوانند خرید نیز انجام دهند.

نشان دادن مطالبات رهبری از جامعه قرآنی در نمایشگاه

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از اهدافی که این نمایشگاه باید دنبال کند و به نمایش گذارد، مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه تدبر در قرآن و حفظ قرآن از جامعه قرآنی و ... است.

مدیر مسئول مؤسسه اسوه نخبگان بیان کرد: جوانان و نوجوانان با حضور در نمایشگاه قرآن و با مشاهده این فضا و عرصه بزرگ پژوهش، آموزش، تبلیغ و ترویج علاوه بر دست یافتن به نشاط، به قرآن علاقه بیشتری پیدا می‌کنند.