صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۲۱۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶

خبرنگاران افتخاری/ یاس صدرایی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همزمان با اول تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) با امضای بیانیه‌ای از عملکرد این سازمان تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،‌ ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت اول تیرماه، روز ملی تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و همچنین، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، با امضای بیانیه‌ای از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی قدردانی کردند.

رضا جلوه‌ئی،‌ مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی در این مورد بیان کرد: نمایندگان خانه ملت در این بیانیه ضمن اشاره به بهر‌ه‌گیری این سازمان از ابزارهای جدید در کنار شیوه‌های سنتی از ابتدای دهه 80، اقدامات انجام شده در این خصوص را محل آثار و برکات فرهنگی فراوانی‌ دانستند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بیانیه همچنین، تعاملات سازنده سازمان تبلیغات اسلامی با مجلس را گشاینده مسیر ارتقای فرهنگ دینی در ایران اسلامی دانستند.

متن تقدیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سازمان تبلیغات اسلامی که روز اول تیرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، به این شرح است: «وقتی در اولین روز تیرماه سال ۱۳۶۰ دستگاه تبلیغی نظام نوپای اسلامی، با عنوان سازمان تبلیغات اسلامی، پا به عرصه ایران اسلامی گذاشت، مولود پرشور انقلاب و مهمترین نهاد تبلیغی نظام جمهوری اسلامی ایران بود که وظیفه بسط گفتمان انقلاب اسلامی را به عهده می‌گرفت. از آن پس، روز اول تیرماه در تقویم نظام جمهوری اسلامی برای همیشه روز ملی تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامیده ‌شد.

سازمان تبلیغات اسلامی در دهه 80 همواره رویکرد به شیوه‌های نوین تبلیغی را ضمن بهبود شیوه‌های سنتی مورد تأکید قرار داد. لذا بهره‌گیری از ابزارهای جدید در کنار شیوه‌های سنتی سرلوحه فعالیت‌های این سازمان قرار گرفت. به این‌ ترتیب، سازمان مذکور از ابتدای دهه 80 حرکت موازی در سه عرصه تبلیغات سنتی، تبلیغات مدرن و تبلیغ با فن‌آوری‌های نوین را آغاز کرد.

آن سازمان در عرصه تبلیغات سنتی، سه رویکرد تبلیغ چهره‌ به چهره، ساماندهی هیئت‌های مذهبی و توسعه فرهنگ قرآنی را در پیش گرفت. در عرصه تبلیغات مدرن در محورهای پنج‌گانه پژوهش، آموزش، مطبوعات، کتاب، و هنر ورود پیدا کرد و نهایتاً در عرصه تبلیغات با فن‌آوری‌های نوین، به تأسیس سایت تبیان، راه‌اندازی خبرگزاری مهر، طراحی دانشنامه مجازی ویکی‌فقه، فعال‌سازی نشر الکترونیک، تأسیس بانک داده‌های دینی، تولید فیلم‌های انیمیشین و محتواسازی دینی برای شبکه پیامک کشور با فعال‌سازی مؤسسه ماسک اقدام کرد که هر کدام در جای خود محل آثار و برکات فرهنگی فراوانی بوده‌اند.

سازمان تبلیغات اسلامی در این مدت، غالباً از طریق تعاملات سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سهم فرهنگ دینی را از محل اعتبارات فرهنگی استیفا کرده و از این رهگذر گشاینده مسیر ارتقای فرهنگ دینی در ایران اسلامی بوده است. از این رو، به نظر می‌رسد که استمرار حمایت و تقویت این سازمان، مسیر ارتقای فرهنگ دینی کشور را که نیاز به آن امروز بیش از هر برهه دیگری احساس‌ می‌شود، هموارتر خواهد کرد».