صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۲۷۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
فیض:

گروه فضای مجازی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: همان‌گونه که حرکت اقتصادی یک پیوست فرهنگی می‌خواهد، باید هر فعالیت فرهنگی هم حتما پیوست فضای مجازی داشته باشد تا در آن پیوست برنامه‌های مکمل برنامه‌های اصلی تدوین شده باشد.

مهدی فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این موضوع مبنی بر اینکه فضای مجازی باید به عنوان فضای مکمل فعالیت‌های عمیق فرهنگی مورد استقاده قرار بگیرد، اظهار کرد: فضای مجازی می‌تواند مکمل برنامه‌ها باشد و آن بخشی از تعاملات و اثرگذاری‌های فرهنگی که نمی‌تواند در درازمدت استمرار یابد، از طریق فضای مجازی محقق شود. همچنین برخی از فعالیت‌هایی که به دلیل دوری مسیر امکان‌پذیر نیست، می‌توان از فضای مجازی بهره‌مند شد.

فضای مجازی مکمل فضای واقعی است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: فضای مجازی فی نفسه مقوله خوبی است، اما به عنوان مکمل فعالیت اصلی فرهنگی چه در بحث اسلامی شدن دانشگاه و سایر فعالیت‌های فرهنگی که صورت می‌گیرد، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و انسان‌هایی است که پای کار بیایند و در تعاملات و ارتباطات رودرویی که دارند بتوانند تأثیر فرهنگی را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: هر حرکت فرهنگی که در کشور با زیربنای تعاملات واقعی رودرو طراحی می‌شود، باید در کنارش حاشیه فضای مجازی برایش ایجاد کرد.

فیض اظهار کرد: همه حرکت‌های فرهنگی که در معاونت برنامه‌ریزی می‌کنیم، به گونه‌ای طراحی می‌شود که در موازاتش فعالیت‌های مجازی مرتبط با آن در حاشیه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این الگو باید در کل کشور طراحی شود و همان‌گونه که حرکت اقتصادی یک پیوست فرهنگی می‌خواهد باید هر فعالیت فرهنگی هم حتما پیوست فضای مجازی داشته باشد تا در آن پیوست برنامه‌های مکمل برنامه‌های اصلی تدوین شده باشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: برای مثال اگر مسابقه‌ای در حوزه دینی طراحی می‌شود در کنار این فعالیت می‌توانیم شاهد برگزاری آن در فضای مجازی باشیم.

وی افزود: کارگاه‌های تدبر در قرآن را که طراحی می‌کنیم این برنامه به صورت حضوری اصالت دارد، اما اگر کسی دسترسی به این کارگاه‌ها را نداشته باشد می‌تواند برای جبران از کلاس‌های مجازی هم استفاده کند.

آموزش‌های مجازی منسوخ شده است

فیض اظهار کرد: فضای مجازی را به عنوان مکمل نگاه کینم و حتی در سیستم‌های آموزشی از راه دور به واسطه فضای مجازی منسوخ شده است و آموزش مجازی باید به عنوان آموزش مکمل باشد نه جایگزین آموزش حضوری.