صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۴۱۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
به مناسبت هفته دولت انجام شد؛

گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت صبح امروز در آستانه هفته دولت با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این مراسم اعضای هیئت دولت با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران تجدید بیعت کردند.
رئیس‌جمهوری و هیئت دولت در این آیین همچنین با حضور بر سر مزار بانو خدیجه ثقفی همسر مکرمه امام خمینی (ره) با قرائت فاتحه و اهدای گل از فداکاری و خدمات ایشان به انقلاب اسلامی تجلیل کردند.
رئیس‌جمهوری در این آیین بر سر مراقد شریف حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی فرزند امام راحل، حجت‌الاسلام والمسلمین توسلی یار دیرین امام(ره)، آیت‌الله سلطانی بروجردی و مرحوم دکتر بروجردی، داماد امام راحل حضور یافته و فاتحه قرائت کردند.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نوه امام(ره) و تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت را همراهی می‌کرد.
به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در ۸ شهریور ماه ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام (ره) ، شهید محمدعلی رجایی رییس جمهور وقت و محمدجواد باهنر نخست‌وزیر، هفته‌ای به نام هفته دولت در تقویم کشورمان ثبت شده که از دوم شهریورماه آغاز و تا ۸ شهریور ادامه دارد.
هفته دولت در سال ۱۳۹۳ که با آغاز دومین سال از فعالیت دولت تدبیر و امید مقارن شده است، با شعار «آرامش و امید» آغاز می‌شود.