صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۳۲۳۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
بررسی مشکلات مؤسسات در غرفه ایکنا؛

گروه مؤسسات قرآنی مردم نهاد: در نشست «بررسی مشکلات مؤسسات قرآن» تأکید شد که تنها خط قرمز و اصلی‌ترین عاملی که در انتخاب و دعوت از مؤسسات قرآنی برای حضور در نمایشگاه قرآن موثر بوده، بحث عملکرد آنها بوده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست «بررسی مشکلات مؤسسات قرآنی و ارائه راهکارها»، عصر امروز سیزدهم تیرماه در غرفه خبرگزاری ایکنا در بیست وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد.
در این نشست که با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردم نهاد کشور و حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار شد، به سؤالاتی در مورد بیمه فعالان قرآنی، بحث ادغام اتحادیه‌ها، نمایشگاه قرآن و ... پاسخ داده شد.


در ابتدای این نشست که به بحث در مورد بیمه فعالان قرآنی گذشت، حجت‌الاسلام کوششی بر بازنگری شاخص‌ها در این بخش  تأکید کرد و گفت: چیزی که در این زمینه محرز است این است که باید صندوق بیمه فعالان قرآنی جدای از صندوق هنرمندان تشکیل شود.
حسن محمدی نیز در پاسخ به سؤالی در همین مورد  ضمن بیان مقدمه‌ای در لزوم حمایت از مؤسسات قرآنی مردم نهاد، اظهار کرد: در بحث مؤسسات دولت یک سیاستگذار محض است؛ حمایت‌هایی که از سوی دولت برای موسسات در نظر گرفته می‌شود بستر مناسب را برای فعالیت‌های قرآنی تسهیل کند. در زمینه بیمه فعالان قرآنی از طریق صندوق حمایت از هنرمندان حدود 7000 نفر بیمه شدند که به اعتقاد من برای برطرف شدن مشکلات در این زمینه تنها راه حل همانطور که گفته شد تأسیس صندوق حمایت از فعالان قرآنی است.


بخش دیگری از بحث‌های مطرح شده در این نشست در مورد ادغام اتحادیه‌های قرآنی مردم نهاد بود، در این بخش هر دو کارشناس دعوت شده بر نهایی شدن بحث ادغام در سال 94 تأکید کردند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردم نهاد با بیان اینکه با نهایی شدن بحث ادغام بیش از 50 درصد مشکلات برطرف خواهد شد، گفت: با تصویب هیئت 9 نفره و تشکیل جلسات آن تا 90 کار ادغام نهایی شده است که البته بستر اجرایی و عملیاتی آن مقداری نیاز به کار دارد. امیدواریم با ورودی خوبی که هیئت در ابتدای کار داشته است بتوانیم به یک نقطه مشترک در این زمینه برسیم.
در ادامه این نشست حسن محمدی در مورد وضعیت دعوت از مؤسسات قرآنی برای حضور در نمایشگاه قرآن و نیز روند حضور آنها گفت: حضور مؤسسات قرآنی از سراسر کشور در نمایشگاه قرآن به بحث اطلاع‌رسانی و شرایط داخلی برپایی نمایشگاه قرآنی بر می‌گردد.


وی با بیان اینکه باید مؤسسات از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف در نمایشگاه قرآن حضور داشته باشند، افزود: در این دوره از نمایشگاه مؤسسات قدری به برخی دلایل نتوانستد حضور یابند که این بر خلاف اهداف نمایشگاه قرآن است. در سال‌های گذشته آمایش عمومی از مؤسسات قرآنی داشتیم و تجربیات آنها در سال‌های گذشته و نیز فعالیت‌‌های آن دو دلیل برای انتخاب آنها جهت حضور در نمایشگاه قرآن بوده‌ است.
محمدی تصریح کرد: تنها خط قرمز و اصلی‌ترین عاملی که در انتخاب و دعوت از مؤسسات قرآنی برای حضور درنمایشگاه قرآن موثر بوده است همین بخث عملکرد آنها بوده است.


کوششی نیز در این زمنیه با تأکید بر اینکه بهترین زمان برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن ماه مبارک رمضان است، گفت: باید نمایشگاه قرآن به سمت استان‌ها کشیده شود. حضور مؤسسات قرآنی در این دوره از نمایشگاه باید بسیار بیشتر از اینها می‌بود. به اعتقاد من باید حداقل 150 تا 200 مؤسسه قرآنی به صورت مجزا و نه مشترک با نهادها در نمایشگاه قرآن حضور می‌یافتند.
مشروح سخنان هر یک از مهمانان حاضر در این نشست متعاقباً بر روی خروجی خبرگزرای ایکنا قرار خواهد گرفت.